Denník N

Viac ako tretina mladých na Facebooku nič nezdieľa a nekomentuje, aktívnejší sú starší a ľudia s nižším vzdelaním (prieskum)

➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.

Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.

Slováci čerpajú informácie o vojne proti Ukrajine najmä z televízie a internetu, desatina obyvateľov vraví, že ich už táto téma nezaujíma.

Televízne spravodajstvo využíva 52 percent ľudí, informácie zo spravodajských webov 46 percent, nasledujú sociálne siete (34 %) a rádiá (21 %). Tlač a podcasty využíva vyše 9 percent populácie, ukázal prieskum agentúry Ipsos. Respondenti si mohli v prieskume vybrať viac ako jednu možnosť.

Televízia je preferovaná najmä u podporovateľov Hlasu, Sme rodina a OĽaNO (70 %). Naopak, informácie o vojne čerpá z televízie len 35 percent voličov Republiky a 19 percent voličov ĽSNS, viac sa spoliehajú na informácie získané z internetu.

Zo spravodajských webov čerpajú informácie o vojne viac muži (54 %) ako ženy (40 %).

Podcasty využívajú najmä mladší vo veku 18 až 24 rokov (21 %), vo veku nad 55 rokov je to len 5 percent.

Podcasty o Ukrajine sú populárne u voličov SaS (29 %) a PS (26 %), naopak, nezasahujú voličov Hlasu (5 %) či SNS (1,5 %). Častejšie ich tiež počúvajú muži (13 %) ako ženy (7 %).

Facebook dominuje

Agentúra Ipsos ďalej skúmala, ktoré sociálne siete obyvatelia používajú. Až 9 z 10 opýtaných má

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Facebook

TikTok

Vojna na Ukrajine

X/Twitter

Slovensko

Teraz najčítanejšie