MediaBrífing: Najväčší európsky denník prepustí asi 200 ľudí, časť z nich nahradí umelá inteligencia

➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.
Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.
Nemecký denník Bild presunie časť redakčnej práce z ľudí na umelú inteligenciu (AI). Vedenie redakcie už informovalo zamestnancov, že sa budú musieť rozlúčiť s kolegami, ktorých prácu vedia nahradiť AI a automatizované systémy.
„Úlohy editorov, zamestnancov výroby tlače, korektorov, editorov fotografií a asistentov už nebudú existovať tak ako dnes,“ napísalo v internom emaile vedenie vydavateľstva Axel Springer, ktoré tento najpredávanejší európsky denník vydáva. Informoval o tom konkurenčný denník Frankfurter Allgemeine Zeitung.
Viac informácií: Vedenie Bildu má ambíciu znížiť náklady o 100 miliónov eur, o prácu môže prísť až 200 zo súčasných 1000 zamestnancov.
- Rušenie pracovných miest nesúvisí len s AI, ale aj s ďalšími zmenami v redakcii, napríklad v regiónoch.
- Noviny znížia počet regionálnych vydaní z 18 na 12. Pred dekádou ich mali takmer tridsať.
- Podobné opatrenia by sa mohli dotknúť aj denníka Die Welt, ktorý tiež vydáva Axel Springer.
Umelá inteligencia má pomáhať novinárom a šetriť im čas. „Veríme v príležitosti, ktoré prináša AI. Chceme ich využiť na zlepšenie a dlhodobé udržanie nezávislej žurnalistiky,“ povedal hovorca Bildu pre denník Guardian.
„Pristupujeme k téme s otvorenou mysľou a máme mnoho iniciatív na skúmanie rôznych oblastí využitia AI pre naše médiá, a to v oblasti výroby, ako aj vo vzťahu k čitateľskej skúsenosti,“ dodal hovorca.
Kontext: Bild na vrchole svojej slávy predával 4,5 milióna výtlačkov novín denne, dnes má náklad vyše 1 milióna. Riaditeľ vydavateľstva Mathias Döpfner vo februári povedal, že firma sa v najbližších rokoch zmení z printovej na digitálnu mediálnu spoločnosť.
Umelá inteligencia podľa neho urobí žurnalistiku lepšou, ako bola predtým, alebo ju nahradí. „Prežijú iba tí, ktorí