Denník N

Verstappen riskoval 25 bodov, aby získal jeden ďalší. V Rakúsku vyhral „Veľkú cenu traťových limitov“

Max Verstappen. Foto - Martin Trenkler
Max Verstappen. Foto – Martin Trenkler

➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.

Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.

Veľká cena Rakúska ponúkla druhý šprintový víkend tejto sezóny, ktorý opäť patril Red Bullu. Max Verstappen dosiahol siedme tohtoročné víťazstvo a svoju sériu prvenstiev natiahol na päť.

Po Michaelovi Schumacherovi a Lewisovi Hamiltonovi sa stal len tretím pilotom histórie, ktorý dosiahol takúto sériu hneď dvakrát v kariére. V prípade obhajcu titulu to na základe aktuálnej formy Red Bullu nemusí byť zďaleka všetko.

Tento týždeň to boli pre Red Bull prvé domáce preteky F1 po smrti zakladateľa a majiteľa tímu Dietricha Mateschitza. Rakúsko zostáva v kalendári F1 minimálne do roku 2030 a nedeľné preteky potvrdili, že sa tak deje právom. Nielenže ide o domáce preteky pre Red Bull, ale charakter jedného z najkratších okruhov v kalendári dopomáha k pútavým a atraktívnym pretekom.

Na Red Bull Ringu to ale nebolo len o domácom tíme. Za zmienku stojí napríklad výkon Ferrari či spamätávajúceho sa McLarenu. Naopak, sklamaním je Mercedes či Aston Martin. Jednou z najviac diskutovaných tém sú traťové limity, ktoré boli veľmi výraznou súčasťou deviateho tohtoročného podujatia F1.

Víkend poznačila tragická smrť osemnásťročného holandského pretekára Dilana van´t Hoffa, ktorý zahynul počas daždivých pretekov FRECA v belgickom Spa. Okamžite sa začalo hovoriť o potrebných zmenách najmä v súvislosti s pretekaním v daždi.

Počas víkendu opustil motošportový svet aj bývalý zástupca šéfa niekdajšieho tímu Force India – 70-ročný Bob Fernley. Oboch si F1 uctila minútou ticha.

V tomto texte sa dozviete:

  • prečo piloti vyzerali „ako amatéri“ a prečo nie sú „idioti“;
  • ako Verstappen hazardoval s víťazstvom pre jediný bod;
  • prečo bol Sainz po pretekoch frustrovaný;
  • ako fungujú vylepšenia McLarenu.

Verstappen by viedol aj v Pohári konštruktérov

Najrýchlejší v tréningu, kvalifikácii, šprintovom rozstrele, víťazstvo v šprinte a napokon aj 42. triumf v F1, čím sa dostal na piate miesto histórie pred Ayrtona Sennu. Pred Verstappenom sú v tomto ukazovateli už len štyri legendy – Alain Prost (51), Sebastian Vettel (53), Michael Schumacher (91) a Lewis Hamilton (103).

Holanďan, ktorého za ďalším víťazstvom hnali aj tribúny odeté do oranžovej farby, mal na konci pohodlný náskok, a preto sa po krátkej výmene názorov s tímom udialo niečo málo vídané.

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Boxová ulička

Formula 1

Motorizmus

Šport a pohyb

Teraz najčítanejšie