Beatles, Blur, Outkast aj Balada o štyroch koňoch či Sklíčka dotykov. Festival Grape sa opäť začal večerom pri vatre

➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.
Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.
Viaceré festivaly sa snažia pripraviť takzvaný zahrievací deň. To znamená prilákať prvých návštevníkov a návštevníčky skôr, aby sa zmenšil nápor na brány pri oficiálnom otvorení areálu.
Najlepším spôsobom, ako to dosiahnuť, je pripraviť im na uvítanie nejaký program. Grape prišiel s originálnym nápadom, ktorý nikde inde nenájdete. Urobil to už vlani, keď sa presťahoval z Piešťan do Trenčína, a keďže to zafungovalo, zopakoval to aj teraz.
Koncept zostal rovnaký, ale úprava bola o dosť iná.
Bez žánrových aj generačných hraníc
HUDBA. Týmto jediným slovom, ale s veľkými písmenami zhodnotil vo facebookovom statuse celý večer Tomáš Sloboda. Počas takmer štvorhodinového programu strávil na pódiu zo všetkých päťdesiatich hudobníkov a hudobníčok najviac času – spieval, striedal gitaru s basou, klavírom aj bicími, moderoval. Bol úplne v rauši – a nielen on sám.
Hranice hudobných žánrov aj generácií sa vo štvrtok v noci na trenčianskom letisku úplne rozplynuli. Jedným z najlepších príkladov bol osemdesiatnik Peter Lipa odväzujúci sa najskôr v duete s rapperom Vecom, vzápätí v beatlesovke Can’t Buy Me Love a následne s ad-hoc poskladanou mladou kapelou a výdatnou speváckou podporou publika pri svojom hite Štyri kone vrané.
Skúste si to predstaviť ako kombináciu klasického žúrovania, pri ktorom