Denník N

Voľby 2023

Smer
0,00 %
PS
0,00 %
Hlas
0,00 %
OĽaNO, ZĽ, KÚ
0,00 %
Republika
0,00 %
SaS
0,00 %
KDH
0,00 %
SNS
0,00 %
Sme rodina
0,00 %
Demokrati
0,00 %
Aliancia
0,00 %
Modrí
0,00 %
Maďarské fórum
0,00 %
Piráti
0,00 %
Princíp
0,00 %
SOS
0,00 %
KSS
0,00 %
Vlastenecký blok
0,00 %
Spravodlivosť
0,00 %
SHO
0,00 %
My Slovensko
0,00 %
Srdce
0,00 %
SDKÚ
0,00 %
ĽSNS
0,00 %
Karma
0,00 %
Čaká sa na dáta
0,00 % spočítaných hlasov
Prejsť na výsledky

Sto stien, viac ako sto umelcov: Schátraný dom, kde sídlil Maják nádeje, sa stal azylom umenia

Richard Hronský so svojím dielom v pozadí na výstave Rozptyl. Foto N - Tomáš Benedikovič
Richard Hronský so svojím dielom v pozadí na výstave Rozptyl. Foto N – Tomáš Benedikovič

Bývalý neslávne známy azylový dom na Karpatskej ulici v Bratislave ožil umením. Výstava Rozptyl spája generácie a dobrým spôsobom mixuje akademikov aj amatérov.

➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.

Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.

Na začiatku bola inšpirácia skupinovými výstavami z minulosti, ktoré sa konali mimo oficiálnych štruktúr a galerijných inštitúcií, hovorí Richard Hronský, iniciátor a organizátor projektu Rozptyl, ročník 2002.

Napríklad legendárna výstava Suterén, ktorá sa udiala na jar v roku 1989. Fascinácia študenta Vysokej školy výtvarných umení siahala až tam, že sa pred časom osobne vybral na Konventnú ulicu číslo 14 a vyhľadal rodinu pána Institorisa, ktorá krátko pred Nežnou revolúciou pomohla slovenským umelcom vystaviť svoje diela v nebytových priestoroch v centre mesta.

Takéto akcie nezávislej kultúry, ktoré vznikajú takpovediac „zdola“, sú mimoriadne výživné pre umeleckú scénu, ale aj pre široké publikum, ktoré sa s umením môže zoznamovať na netradičnej adrese.

V našom hlavnom meste je ich frekvencia na rozdiel od iných európskych metropol takmer nulová. O to viac poteší, že sa Hronskému a jeho početnému tímu podarilo na mesiac obsadiť tri poschodia bývalého azylového domu na Karpatskej ulici číslo 24.

Dom na Karpatskej, v ktorom v minulosti sídlilo azylové centrum. Foto N – Tomáš Benedikovič
Výstavný plán. Organizačný tím tvoria: Richard Hronský, Lukáš Sobota, Hugo Raýman, Kristína Majvitorová, Adam Balogh, Samuel Gregor Dzurek. Foto N – Tomáš Benedikovič
Z výstavy Rozptyl na Karpatskej 24 v Bratislave (vpravo Rudolf Sikora, vpredu Kimi Salamonová). Foto N – Tomáš Benedikovič
Z výstavy Rozptyl. Foto N – Tomáš Benedikovič

100 stien, viac ako sto umelcov

Organizátori dali dokopy viac ako sto umelcov a umelkýň zo Slovenska, ale aj zo zahraničia.

Limity výstavy určila samotná budova. Každý participujúci dostal k dispozícii

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Bratislava

Vizuálne umenie

Kultúra

Teraz najčítanejšie