Ako médiá informovali o politikoch: päť zistení z dát za uplynulý rok

➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.
Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.
[Slovenské voľby cez Roberta Fica posilnili vplyv Viktora Orbána v regióne. Maďarský projekt Denníka N Napunk bude ešte dôležitejší a zachránia ho len predplatitelia, ktorých zatiaľ nie je dosť. Podporte kvalitnú a nezávislú žurnalistiku v maďarčine (napunk.sk/2024).]
Veľmi dlho počúvame, že „mainstreamové“ médiá masívne podporujú len niektoré politické strany, a to na úkor iných. Opakujú to politici, komentátori či rôzne stránky. Pohľad na dáta ukazuje niečo iné.
Spoločnosť Monitora, ktorá sa tento týždeň mení na Mediaboard, spustila začiatkom leta projekt s názvom Mediálny obraz. Ten ukazuje, o ktorých politických stranách sa v médiách píše najčastejšie.
Projekt Mediálny obraz mapuje len uplynulé dva týždne na slovenskej mediálnej scéne. Denník N sa však v spolupráci s Mediaboardom pozrel na dáta za posledných dvanásť mesiacov, aby sme mohli dôkladnejšie preskúmať, ktoré strany sú najviac medializované.
V týchto dátach sú státisíce článkov, správ z tlačových agentúr, televíznych či rádiových relácií a podcastov. Z ich analýzy vyberáme päť postrehov, ktoré stoja za pozornosť.