pondelok

Kiska vstúpil do predvolebnej kampane, založil Verejnú objednávku

Aktualizované v utorok o 14:30 - Prezident si z vlastných peňazí zaplatil web, na ktorom vyzýva ľudí, aby si objednali lepšie školstvo a zdravotníctvo. Cieľom je, aby išli voliť, hovorí.

Verejná objednávka

Prezident Andrej Kiska vstúpil aktívne do predvolebnej kampane. Z vlastných peňazí si u agentúry Komplot Advertising, ktorá mu viedla aj predvolebnú prezidentskú kampaň, zaplatil webový portál Verejná objednávka.

„Slovensko potrebuje pridať. Pomôžte mi vytvoriť jednoznačnú verejnú objednávku, aby politici cítili tlak a riešili veci, ktoré riešiť treba,“ vyzýva Kiska ľudí. Návštevník stránky, ktorá vyzerá ako eshop, si môže objednať kvalitné zdravotníctvo a školstvo.

Pod zdravotníctvom sú štyri položky poriadok v rozdeľovaní peňazí zdravotným poisťovniam, platby za diagnózu, jednotná diagnostika a liečba pre pacientov s rovnakým ochorením a verejný a kontrolovateľný systém financovania.

Základné školstvo má päť položiek predškolská príprava pre všetky deti, podpora každého dieťaťa vo vzdelávaní, zlepšenie výučby v dôležitých predmetoch, zvýšenie platov učiteľov a skvalitnenie výučby na pedagogických školách.

verejn2

Nakupujúci potom klikne na „dokončiť objednávku“. Výsledkom je podporný status na Facebooku, ktorý potom môže každý zákazník zdieľať so svojimi priateľmi.

Viacerí politici dlhšie špekulujú, že Kiska zvažuje založenie politickej strany a aktívnejší vstup do politiky. „Taký ten vnútorný stres, že to vidím a počujem a že sa to nedá exekutívne spraviť, vo mne určite existuje. Na druhej strane, vedel som presne, aké sú právomoci prezidenta, a vždy som aj hovoril, že by nebolo dobré ich zväčšovať,“ povedal Kiska v decembrovom rozhovore pre Denník N s tým, že nikto nevie, čo bude o niekoľko rokov.

Prezidentov hovorca Roman Krpelan hovorí, že Verejná objednávka je predvolebná kampaň, ale jej jediným cieľom je, aby ľudia išli voliť, a vôbec nesúvisí s prezidentovou politickou budúcnosťou.

verejna

Prezident chce podľa Krpelana takto vytvoriť tlak na politikov, aby bolo školstvo a zdravotníctvo ich skutočnou prioritou. „Je to súčasť kampane, ktorú prezident robí s osobnosťami v regióne.“ V pondelok bol Kiska v Žiline a vo štvrtok pôjde na posledné stretnutie do Nitry.

Kiska stránku propaguje aj na svojom Facebooku. „Chcem verejnému tlaku pomôcť a budem rád, ak sa pridáte aj vy. Hoci je veľa vecí, ktoré by u nás mali a mohli fungovať lepšie, dve oblasti považujem za najdôležitejšie. Sú nimi zdravotníctvo a školstvo,“ píše Kiska.

"Robím kampaň za to, aby ľudia išli voliť, aby si uvedomili, že najhoršie čo môžu urobiť je, že zostanú doma. Robím kampaň za to, že Slovensko potrebuje pridať. Slovensku sa ekonomicky darí a potrebujeme si vybrať priority a v nich pridať. Ja som presvedčený, že základnou témou by malo byť školstvo a zdravotníctvo, o tom by sa malo diskutovať. Voliči by si mali pýtať konkrétne sľuby," povedal prezident v utorok na brífingu s novinármi.

Stránka je podľa neho jeho súkromnou aktivitou a nejde o politickú kampaň za alebo proti nejakej strane.

"Viem, ktorú politickú stranu budem voliť. Pri jednotlivých programoch mi chýba presné konkrétne jasné zadanie, čo dokedy a kto by mal spraviť." Kiska povedal, že za úspech bude považovať 60-percentnú účasť vo voľbách. Plánuje aj ďalšie aktivity. Aké, to nepovedal.

Voľby 2016

Dnes na DenníkN.sk

Najčítanejšie

| |