Voliť vyzývajú aj nepolitické kampane. Sú ich desiatky a mnohé sú prepojené, aby oslovili čo najviac ľudí

➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.
Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.
[Už len do konca týždňa môžete podporiť kvalitnú a nezávislú žurnalistiku v maďarčine (napunk.sk/2024). Maďarský projekt Denníka N Napunk bude v tejto dobe ešte dôležitejší. ]
Oficiálna predvolebná kampaň politických strán sa síce skončila, ale až do volieb naďalej pokračujú občianske či nepolitické iniciatívy, ktoré vyzývajú voličov najmä na sociálnych sieťach.
Zákon to umožňuje, lebo jednotlivé kampane nepodporujú jednotlivých kandidátov či strany. A hoci nejde o iniciatívy s miliónovými nákladmi, môžu mať pomerne veľký zásah. Desiatky rôznych facebookových a instagramových účtov si spoty zdieľajú či vymieňajú, aby znásobili svoj dosah, a niektoré ich príspevky sú aj platené.
Do mobilizačnej kampane, aby ľudia išli voliť bez ohľadu na to, komu dajú svoj hlas, sa zapojila aj prezidentka Zuzana Čaputová, premiér Ľudovít Ódor, minister školstva Daniel Bútora, ale aj Európska komisia, ktorá natočila spot s komikom Ferom Joke.
„Tieto kampane sa vo väčšine prípadov zameriavajú na mladších ľudí,“ vysvetľuje riaditeľ agentúry Focus Martin Slosiarik. Opisuje, že ide väčšinou o aktivity neziskového sektora, ku ktorým sa pridávajú médiá a ktorý podporuje aj „biznis“ sektor.
Podľa Slosiarika majú veľký dosah