Denník N

Verstappen je tretíkrát majstrom sveta. Extrémne náročný Katar siahal na zdravie jazdcov

Verstappen v cieli. Foto - TASR/AP
Verstappen v cieli. Foto – TASR/AP

➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.

Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.

Formula 1 sa do Kataru vrátila prvýkrát od roku 2021, keď sme sledovali premiérové preteky v tejto krajine. Príchod F1 vyvolal už po oznámení tohto kroku nemalé vlny odporu, predovšetkým pre otázku o dodržiavaní ľudských práv. Po minuloročnej absencii tohto podujatia v kalendári to bolo tento rok výrazne utlmenejšie.

Aspoň symbolicky sa však prejavil napríklad Lewis Hamilton, ktorý si na okruh Lusail priniesol dúhovú prilbu.

Veľká cena Kataru má s F1 podpísanú desaťročnú zmluvu, ktorá začala plynúť od víkendového podujatia. Kredit tejto veľkej ceny mali počas víkendu pozdvihnúť hviezdy ako David Beckham, Ronaldinho či Mo Farah. Nechýbal ani prezident FIFA Gianni Infantino.

Už počas predošlých pretekov v Japonsku sa hovorilo o tom, koľko financií „zhltla“ rekonštrukcia okruhu a jeho zázemia. V priebehu siedmich mesiacov prešiel areál rekonštrukciou, akú si vieme predstaviť zrejme len v tejto časti sveta. Vedenie okruhu sa vyjadrilo, že hoci to nebolo nutné, rozhodli sa preasfaltovať celú trať, nainštalovali nové obrubníky a vybudovali odvodňovacie kanály. Len tak, lebo to považovali za potrebné.

Keď sme už pri obrubníkoch, práve tie zapríčinili, že viac než o treťom titule majstra sveta pre Maxa Verstappena sa hovorilo o niečom úplne inom – o pneumatikách.

Aby toho nebolo málo, katarský okruh je jedným z tých, ktoré sú poznačené traťovými limitmi. Počas celého víkendu mali jazdci problém dodržiavať ich, výsledkom čoho bolo počítanie prehreškov, ich skúmanie a vyhodnocovanie. A to nebolo ani zďaleka všetko.

V tomto texte sa dozviete:

  • že dobrý úmysel ešte nič nezaručuje;
  • prečo Katar pripomenul VC USA z roku 2005;
  • že Red Bull nechcel riskovať pokutu za „energeťák“;
  • aký míľnik dosiahol McLaren;
  • aké fyzické problémy mali jazdci.

Dobrý úmysel, katastrofálne následky

Katarskí organizátori „vrazili“ obrovské peniaze na modernizáciu okruhu Lusail. Okrem nového asfaltu sa zamerali na inštaláciu nových obrubníkov. Práve tie sa stali nočnou morou nielen pre jazdcov a tímy, ale – ako sa ukázalo neskôr – aj pre samotných organizátorov, divákov a celú F1.

Problémom boli

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Boxová ulička

Formula 1

Motorizmus

Šport a pohyb

Teraz najčítanejšie