Denník N

Mediabriefing logoMediaBrífing: Ako budú fungovať médiá, ak ich bude nová vláda bojkotovať

Ilustračné foto - TASR
Ilustračné foto – TASR

➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.

Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.

Niektorí politici novej koalície avizujú, že sa chystá bojkot tradičných médií. Vraj exkluzívne informácie budú dávať len „alternatívnym“ médiám.

Náznaky tejto zmeny sa už prejavujú. Tento týždeň napríklad priniesol dezinformačný web Hlavné správy ako prvý informáciu, že Robert Fico (Smer) by mal okrem premiérskeho postu dočasne viesť aj ministerstvo zahraničných vecí a že ministrom dopravy má byť Jozef Ráž mladší.

Ministrom zahraničných vecí nakoniec bude Juraj Blanár, ale Hlavné správy mali v danom čase správne informácie, že Smer má s obsadením tohto postu problém. Následne to potvrdili aj nezávislé zistenia iných médií.

Ďalšou ukážkou spolupráce s „alternatívou“ vidno na príklone k webu Ereport. Jeho majiteľom je Fedor Flašík, ktorý robil kedysi kampaň Smeru; dnes jeho médium Smer propaguje.

Ereport dostal právo prvej otázky pri podpise memoranda o porozumení medzi Smerom, Hlasom a SNS a aj na tlačovej besede po podpise koaličnej zmluvy. Kedysi by sa ako prví pýtali novinári niektorej z celoštátnych televízií, teraz to bola táto neoficiálna internetová televízia Smeru.

Tieto udalosti nie sú úplným prekvapením. Predstavitelia Smeru a SNS spolupracujú s konšpirátormi dlhodobo a o ich propagáciu sa opierali aj v predvolebnej kampani.

Ak by sa však dezinformačné médiá stali preferovaným kanálom vlády, bola by to na našej scéne novinka, ktorá si zaslúži pár poznámok.

1. Nezamieňajme si prístup k informáciám so spravodajskou hodnotou

Jedna z novinárskych poučiek vraví, že ak máte exkluzívny prístup k nejakým informáciám, neznamená to automaticky, že máte k dispozícii aj objektívne dôležité informácie.

Politici, firmy, PR agentúry a mnohí ďalší neustále bombardujú novinárov informáciami, tipmi či stanoviskami, no nie všetky majú aj spravodajskú hodnotu.

Dezinformačné Hlavné správy oslavujú politikov, ktorí sľubujú bojkot serióznych médií. Tvrdia, že karma novinárov dobehla. „Odplata chutí sladko a oni dostanú iba to, čo si za svoje bezočivé a nekorektné správanie už veľmi dávno mnohonásobne zaslúžili,“ napísal redaktor Hlavných správ Ivan Lehotský.

Avšak dobré články a reportáže nevznikajú vďaka komentárom politikov. Ministri a poslanci nebývajú prameňom najdôležitejších odhalení. Tie novinári získavajú od

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Ficova vláda

Hoaxy a propaganda

Médiá

Mediabriefing logoMediaBrífing

Komentáre, Slovensko

Teraz najčítanejšie