Denník N

Partner chrápe a ja nemôžem zaspať. Aké sú možnosti, keď nechceme spávať oddelene

Ilustrácia - M. O. s Midjourney
Ilustrácia – M. O. s Midjourney

➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.

Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.

Píše psychologička Lisa Straussová, článok zverejňujeme so súhlasom The Washington Post.

Väčšina Američanov preferuje spánok v rovnakej posteli ako ich partner či partnerka.

Má to svoje výhody aj nevýhody. Napríklad hlukpohyb môžu narúšať spánok, ale upokojujúca prítomnosť milovanej osoby a hormóny spojené so spánkom a sexom môžu spánok podporovať.

Vyhovieť partnerovi, ktorý chrápe, kope, chodí neskoro spať, vstáva skoro na pípanie budíka alebo nemôže zaspať, kým si čítate, však nie je malá obeta.

Partneri, ktorí napríklad chrápu, sa zase obávajú, že narúšajú spánok svojej partnerky.

Zdieľanie postele nie je vždy dobrovoľné a niektoré páry z rôznych dôvodov nemôžu spávať oddelene:

  • nemajú dosť peňazí alebo obytného priestoru;
  • cestujú;
  • majú doma svokrovcov;
  • potrebujú byť blízko k deťom;
  • jeden z partnerov potrebuje zo zdravotných dôvodov v noci pomoc;
  • kultúrne zvyklosti im zakazujú spať oddelene;
  • obávajú sa, že by to uškodilo ich vzťahu.

Ako psychologička špecializujúca sa na spánok často počúvam o rušivom vplyve partnerovho chrápania na spánok.

Nedávno za mnou prišla klientka, ktorej nespavosť sa zhoršila pre chrápanie jej partnera. Úzkostné očakávanie začiatku chrápania bolo pre ňu rovnako nepríjemné ako chrápanie samotné.

S pomocou rôznych techník a vďaka tomu, že jej partner pár týždňov spával na gauči, sa jej podarilo vrátiť spánok do stavu krehkého normálu.

Jej partner bol taktiež ochotný zájsť za lekárom so spánkovým apnoe. Ona s partnerom však medzičasom opäť spávala v jednej posteli.

Tu je niekoľko tipov, ktoré jej pomohli a ktoré by mohli pomôcť aj ostatným ľuďom v podobnej situácii.

Pomôcky konzultujte s lekárom

Každý rušivý zmyslový vnem, ktorý si partneri vzájomne spôsobujú, vrátane hluku, svetla, pohybu a nepríjemnej teploty v miestnosti, si vyžaduje iné riešenie.

Pokiaľ ide o hluk, zistila som, že mojim klientom najviac pomáha kombinácia

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Duševné zdravie

Vzťahy

Rodina a vzťahy

Teraz najčítanejšie