Denník N

Na Instagrame či Tiktoku musíte človeka zaujať za 1,5 sekundy, hovorí riaditeľka sociálnych sietí Denníka N

Foto N - Tomáš Benedikovič
Foto N – Tomáš Benedikovič

Patrícia Voľanská sa podieľala aj na práci facebookových účtov polície. Pre profesionálneho administrátora je podľa nej inšpiratívna aj komunikácia Kauflandu, niektorých mimovládok i politikov.

➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.

Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.

[Slovenské voľby cez Roberta Fica posilnili vplyv Viktora Orbána v regióne. Maďarský projekt Denníka N Napunk bude ešte dôležitejší a zachránia ho len predplatitelia, ktorých zatiaľ nie je dosť. Podporte kvalitnú a nezávislú žurnalistiku v maďarčine (napunk.sk/2024).]

Patrícia Voľanská pracuje od začiatku novembra v Denníku N ako riaditeľka sociálnych médií. Jej úlohou je oživiť našu komunikáciu primárne na Instagrame a časom aj na Facebooku, YouTube či TikToku.

Predtým pracovala na ministerstve vnútra, kde sa venovala strategickej komunikácii. Podieľala sa aj na obsahu úspešných facebookových stránok slovenskej polície.

V rozhovore ponúka okrem iného tipy, ako môže jednotlivec, firma, štátna inštitúcia či mimovládna organizácia preraziť na sociálnych sieťach aj pozitívnym obsahom.

Rozpráva aj o tom, ako bola na Facebooku úspešná už ako 13-ročná, kedy sa táto sieť zmenila a aj o tom, čo sa po zmene vlády deje s komunikáciou štátnych úradov.

Ako dlho pracujete so sociálnymi sieťami?

Od trinástich rokov. V roku 2009, keď Slováci začali masovejšie prichádzať na Facebook, som si tam založila niekoľko stránok. Pridávala som na ne rôzne príspevky, ktoré sa mi zdali vtipné. Moja najúspešnejšia stránka sa volala „Chcem ešte spať, nebuďte ma, prosím“ a vo svojom vrchole mala 120-tisíc sledovateľov.

V tom čase ma oslovil aj nejaký človek, či by som mu na tých stránkach nezazdieľala jeho komerčný obsah. Vtedy som ešte nemala ani vlastný bankový účet, takže mi za to ponúkol lacné hodinky za päť eur. Vtedy som neverila, že by mi niekto za post na Facebooku mohol niečo dať. Veľmi ma to potešilo. To bolo prvýkrát, keď som si uvedomila, že sociálne siete nemusia byť len zábava, ale dá sa na nich aj zarábať a robiť aj iný obsah. Keď som to už časovo nestíhala, prijala som do tímu ďalších, celkovo asi 15 administrátorov. Bola to pre nás záľuba. Skúšali sme rôzne formy obsahu, čo by ľudí mohlo baviť. A tešili sme sa z pozitívnej spätnej väzby.

V roku 2009 bol Facebook úplne iným miestom, než je dnes. V čom vidíte hlavný rozdiel?

O tom, že dnešný Facebook je iný svet, som úplne presvedčená. Negatívne komentáre, hejt a hoaxy som

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Facebook

Hoaxy a propaganda

Médiá

TikTok

Slovensko

Teraz najčítanejšie