Denník N

Večerný tréning sa nemusí rovnať horší spánok. Dajte si banán, višne a dodržte základné pravidlá, radia experti

Ilustrácia - P.K. s Midjourney
Ilustrácia – P.K. s Midjourney

➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.

Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.

Zostať aktívny napriek zaneprázdnenému životnému štýlu. O podobnú kombináciu sa dnes snažia mnohí, priestor na beh či inú fyzickú aktivitu však často zostáva až na neskorý večer, čo môže ohroziť kvalitu spánku a regenerácie. Aspoň tak to ešte nedávno tvrdili odborníci.

Závery z najnovších výskumov sú však voči večernému tréningu benevolentnejšie a experti sa dnes zhodujú, že ani večerné cvičenie pre väčšinu ľudí nemusí byť prekážkou na ceste k plnohodnotnému spánku. Stačí pozornejšie sledovať svoje telo a dodržiavať pár základných rád.

Jednou z vecí, na ktoré si treba dať pozor, je napríklad aj to, aké jedlá konzumujeme a čo pijeme ešte pred začiatkom večerného tréningu. Nehovoriac o vhodných potravinách po tréningu. Experti odporúčajú napríklad banány či višne.

Hovoria tiež, že v špecifických prípadoch môže večerný tréning dokonca urýchliť zaspávanie a zvýšiť kvalitu spánku.

Výklus je pravidelný newsletter o behu a pohybe, vychádza každý utorok, posielame ho aj e-mailom.


Ničí nočný beh náš spánok? Aby špecializovaný bežecký portál Runners World našiel odpoveď, oslovil dvoch odborníkov so špecializáciou na zdravý životný štýl a na spánok.

Doktor Scott Kutscher je profesorom na Stanfordskej univerzite, špecializuje sa na spánkovú medicínu, Bob Wright je riaditeľom zdravotníckeho centra, ktoré sa zameriava na výchovu v oblasti zdravého životného štýlu.

Wright priznáva, že ešte nedávno odborníci večerné tréningy úplne zakazovali, no v posledných rokoch sa situácia zmenila a pri správnom postupe nemusí takýto tréning kvalitu spánku negatívne ovplyvniť.

Zákazy sa v minulosti odvolávali na dva hlavné argumenty. Prvým boli endorfíny, ktorých hladina po behu stúpa, čo redukuje ospalosť, druhým bol nárast telesnej teploty, čo zvyšuje náročnosť zaspávania.

Dnes však podľa Wrighta vieme, že endorfíny ani vyššia teplota nemusia byť večer prekážkou. Svoje tvrdenie opiera aj o 

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Behanie

Radíme športovcom

Výklus

Šport a pohyb

Teraz najčítanejšie