Denník N

Mediabriefing logoMediaBrífing: Markíza ukazuje, ako vyzerá nekompromisný biznis

➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.

Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.

Dobrý deň, v dnešnom MediaBrífingu nájdete tieto témy:

  • Markíza je pri presadzovaní svojich cieľov nekompromisná;
  • novinár, ktorý má informovať špeciálne o Taylor Swift, čelí kritike;
  • Trnavské rádio je doma najpočúvanejšie;
  • výber dôležitých správ o médiách a internete.
Ilustračné foto – Markíza

Vzťahy medzi televíziami a operátormi sa zväčša vyvíjajú bez pozornosti verejnosti. No tento rok aj človek, ktorého nikdy nezaujímal televízny biznis, mohol postrehnúť, aké tvrdé bývajú obchodné rokovania a že naše najväčšie televízie vedia byť pri presadzovaní svojich cieľov nekompromisné.

Ďalšia epizóda tohto biznisového sporu sa udiala tento týždeň. A záujmy divákov museli ísť opäť bokom.

Viac informácií: V utorok poslala televízia Markíza médiám tlačovú správu, že odstúpila od zmlúv s operátormi Antik a DSi Data. Dôvodom bolo „pretrvávajúce nedodržiavanie zmluvných podmienok“.

Výsledkom malo byť, že od decembra si tisícky klientov týchto operátorov nepustia stanice zo skupiny Markízy, teda okrem samotnej Markízy im mali z ponuky zmiznúť aj kanály Dajto, Doma a Krimi.

Konkrétnejšie dôvody televízia nespresnila, jej nový riaditeľ Peter Gažík len tvrdil, že boli „nútení pristúpiť k tomuto kroku“.

Portál Živé.sk neskôr zistil, že Markíze sa nepáčilo, že jej kanály nie sú súčasťou všetkých televíznych balíčkov, ktoré operátori predávajú. V Antiku si napríklad záujemcovia mohli kúpiť balíček bez staníc Markízy a Joj, a ušetriť tak až sedem eur mesačne.

Antik tlaku televízie už na druhý deň podľahol a balíček bez staníc Markízy a Joj nie je možné objednať.

Prečo je to dôležité: Obaja operátori tvrdia, že drvivá väčšina ich zákazníkov si platí balíčky, v ktorých je zahrnutá aj Markíza. Antik uviedol, že to robí až 99 percent jeho zákazníkov, informuje Živé.sk. No aj tak existuje malilinká skupina divákov, ktorí Markízu a Jojku v televízii nepotrebujú. Môže ísť napríklad o cudzincov žijúcich na Slovensku.

  • Dnes si však diváci nemôžu vybrať iba tie kanály, ktoré chcú sledovať. Alebo inak povedané: operátori im nemôžu vytvoriť mix špeciálne na mieru.
  • Ak by si niekto chcel vyskladať balíček napríklad len z dokumentárnych kanálov, nemôže to urobiť. Na základe zmlúv, ktoré majú uzatvorené naše najsledovanejšie komerčné televízie s operátormi, musí mať aj ich stanice. A keďže sú drahšie, bude za televíziu platiť viac.
  • Aj operátor UPC tento rok naznačil, že by chcel zákazníkom ponúknuť aj balíčky bez Markízy, no neuspel.

Kontext: Keď Markíza cez PR agentúru oznámila, že ruší zmluvy s Antikom a DSi Data, neposkytla žiadne bližšie informácie. V tlačovej správe len tvrdila, že „si váži svojich divákov a diváčky, a preto ich chce včas informovať“, aby vedeli, že možno prídu o jej stanice, a „aby nezostali zaskočení“.

Ani na vyžiadanie však televízia nič nevysvetlila. Evidentne teda jej cieľom nebolo informovať verejnosť a objasniť príčiny sporu. Medializovaná správa bola len nátlakovou akciou voči operátorom s cieľom prinútiť zmeniť ich ponuku služieb. A nebolo to prvýkrát.

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Médiá

Mediabriefing logoMediaBrífing

Komentáre, Slovensko

Teraz najčítanejšie