Fico začína vojnu proti médiám útokom na Markízu, naznačuje škrtanie štátnej reklamy. Inšpirovať sa môže v Poľsku

Najväčším štátnym zadávateľom reklamy na staniciach televízie Markíza je Tipos, v posledných troch rokoch tvorili zmluvy s národnou lotériovou spoločnosťou polovicu zákaziek.
➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.
Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.
[Už len do konca týždňa môžete podporiť kvalitnú a nezávislú žurnalistiku v maďarčine (napunk.sk/2024). Maďarský projekt Denníka N Napunk bude v tejto dobe ešte dôležitejší. ]
Máloktorá reportáž v posledných týždňoch premiéra Roberta Fica (Smer) rozčúlila tak ako príspevok Televíznych novín Markízy z minulej stredy, v ktorom redaktori televízie novej vláde pripomenuli predvolebný sľub o bonifikácii úrokov hypoték.
Televízia vo svojom spravodajstve odvysielala výroky Roberta Fica z predvolebnej kampane o tom, že vysoké úroky na hypotékach budú jedným z prvých bodov, ktoré bude po nástupe k moci riešiť.
„V prvý deň, ako vláda zasadne, bude predložený návrh zákona o štátnej bonifikácii úrokových sadzieb,“ zastrájal sa predseda Smeru na tlačovej konferencii aj vo videu na Facebooku, ktoré televízia pripomenula. Ako v správach odznelo, „prvý deň“ sa v realite nič neudialo.
Fico riešenie pre hypotéky po prvý raz konkretizoval túto nedeľu, keď oznámil, že bonifikácia príde na rad budúci rok. V tomto roku prisľúbila vláda ľuďom, ktorým vysoké úroky výrazne navýšili splátky, náklady kompenzovať cez daňový bonus.
Spolu s tým predseda Smeru avizoval aj to, že mieni voči Markíze zasiahnuť. Z jeho slov vyplýva, že by sa mohol pokúsiť o škrty v zákazkách na štátnu reklamu, ktorú televízia podobne ako jej konkurenti vysiela.

Najväčší je Tipos
Fico