Denník N

Svetový newsfilter: V Nemecku ho považovali za hlavného experta na Putina. Ukázalo sa, že ho platilo Rusko

Hubert Seipel s Vladimirom Putinom.
Hubert Seipel s Vladimirom Putinom.

➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.

Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.

Dobrý deň,

ruská vojna proti Ukrajine neprebieha len na bojisku, ale aj v informačnom priestore. Je pomerne dobre zdokumentované, že Kremeľ vedie intenzívnu dezinformačnú kampaň na sociálnych sieťach aj v médiách, ktoré samy seba označujú za alternatívne.

Skúsenosti s tým máme aj na Slovensku, kde ruské veľvyslanectvo platilo autorovi konšpiračných Hlavných správ Bohušovi Garbárovi. V Taliansku zase niektoré súkromné televízie dávali priestor propagandistom, podľa ktorých inváziu vyprovokoval ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj.

Aktuálny škandál z Nemecka však ukazuje, že Rusko išlo ešte o krok ďalej. Zo zistení investigatívnych novinárov vyplýva, ako Moskva za státisíce eur manipulovala divákov prostredníctvom verejnoprávnej televízie a iných mienkotvorných denníkov.

Čo sa stalo: Skupina novinárov z celého sveta tento týždeň publikovala sériu textov, ktoré ukazujú, že Cyprus aj napriek sankciám kryl financie ruských oligarchov.

Zistenie, ktoré upútalo najväčšiu pozornosť a spustilo veľkú diskusiu o nemeckej mediálnej scéne, sa týka

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Čína a Taiwan

Joe Biden

Svetový newsfilter

Vladimir Putin

Svet

Teraz najčítanejšie