Denník N

Tréner: Ľudia sa mi po silovom tréningu menia pod rukami. Zrazu majú vízie, sex a už to nechcú len dobačovať

Ilustračné foto - freerangestock.com
Ilustračné foto – freerangestock.com

➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.

Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.

Rozhovor je súčasťou knihy Pohyb je liek – Návod na život bez bolesti so silovým a kondičným špecialistom Tomášom Mihalíkom, ktorú si môžete kúpiť v obchode Denníka N. Mihalíka nájdete aj na Instagrame, rovnako aj Michala Červeného, ktorý mu v knihe kladie otázky.

Čo všetko je silový tréning?

Napríklad aj to, keď niekto pracuje okolo domu, kde rúbe drevo a nosí vedrá s vodou. Veď vedro je vlastne kettlebell. Aktívne žijúci ľudia nepotrebujú umelo vytvorený tréning. No napríklad u ľudí žijúcich v meste je to iný príbeh.

Graham Lawton v Knihe, ktorá vám možno zachráni život, píše, že celoživotne športujúci človek sa možno nedožije vyššieho veku, ale neskôr začne upadať, čiže si dlhšie udrží kvalitu života.

Krivka človeka nehybného padá rýchlejšie. Ak ľudia kašlú na aeróbny tréning, jasné, že sa ledva hýbu a dostávajú dialýzy a nemôžu starobu stráviť cestovaním, lebo na hrad vedie 60 schodov a to nezvládnu. No a čo by im pomohlo zvládnuť schody? Výpady! Podľa publikovaných zistení od brazílskych autorov z univerzity v São Paulo v renomovanom neurovedeckom časopise Frontiers in Behavioral Neuroscience má silový tréning aj pohyb zásadný vplyv na tvorenie hormónov ako dopamín či serotonín, ktoré pôsobia na mozgovú kôru, čo má priamy vplyv na Alzheimerovu chorobu. Ak je človek fyzicky aktívny, znamená to fyzickú aktivitu aj pre mozog, ktorý potom tak nechradne. Pohyb má vplyv aj na demenciu či iné neurologické choroby. Nejde len o to, že človek nebude mať negatívne myšlienky a nebude sa opúšťať, ale bude aj „očkovať” hlavu správnymi hormónmi, a to nielen endorfínmi.

Nespraví veľký úžitok už len to, že človek vedome niečo spraví so svojím životom tým, že sa začne hýbať?

Toto je absolútne zásadná vec. Na mnohých si všímam, že akoby už zabalili život, no potom so sebou niečo začnú robiť. Zrazu sú sebavedomejší, zlepší sa im sexuálny život, sú lepšie naladení a majú vízie do budúcnosti, čo predtým nemali. Dokáže to zlepšiť aj manželský život, ak

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Pohyb je liek

Radíme športovcom

Rozhovory

Šport a pohyb

Teraz najčítanejšie