Denník N

Album Piesne na dobrú noc ukazuje, že rodičia môžu spievať deťom aj o odchodoch alebo zmierení sa so svetom

➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.

Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.

Hudobná dvojica Robert Pospiš a Martin Sillay sa tento mesiac výrazne zviditeľnila vďaka skladbe List do vetra, ktorá predznamenáva posledný album Milana Lasicu Básnenie, no popritom pracovala aj na vlastnej novej platni Piesne na dobrú noc. Tá vyšla na streamingových službách, neskôr bude nasledovať LP verzia.

Kým Lasicov album je súborom piesní, ktoré vychádzajú zo slovenskej poézie, ich novinka sa venuje slovenským uspávankám.

Ľudová alebo umelá?

Na oboch albumoch pracovali priebežne, čiže je na mieste otázka, ako sa oba projekty naraz ovplyvňovali.

„Povedali sme si, že nebudeme skákať z jednej platne do druhej. Keď sme robili Lasicu, robili sme iba piesne pre neho. Piesne na dobrú noc sme začali riešiť až po jeho smrti. Ale nemám ten pocit, že by sa tieto nahrávky ovplyvňovali, aj keď vás isto ovplyvní skúsenosť, že ste pracovali s niekým, kto tu zrazu nie je,“ hovorí spevák a skladateľ Robert Pospiš.

Nad slovenskými uspávankami uvažovali od čias ich ikonického albumu Balady, no tento nápad sa začal zhmotňovať až po tom, čo nahrali základné stopy pre Básnenie.

„Po tomto albume sme nechceli ísť do ďalšieho autorského projektu s pesničkárskym základom, uspávanky sa nám zdali láskavejšie, potrebovali sme ich,“ vysvetľuje Robo.

Sedíme v ich nahrávacom štúdiu Real Music House a prechádzame si spolu jednotlivé pesničky ich nového albumu. Už na prvé počutie je jasné, že

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Hudba

Kultúra

Teraz najčítanejšie