Denník N

Mažgút a Kaliňák zo Smeru chcú obmedziť mestá. Ide im o cyklotrasu na bratislavskom nábreží, hovoria aktivisti

Redukcia áut a vytvorenie komfortných cyklotrás sa na bratislavskom nábreží stretli s veľkým počiatočným odporom. Foto – N
Redukcia áut a vytvorenie komfortných cyklotrás sa na bratislavskom nábreží stretli s veľkým počiatočným odporom. Foto – N

➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.

Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.

Poslanci Smeru Erik Kaliňák a Ján Mažgút predložili do parlamentu poslanecký návrh na zmenu cestného zákona, ktorý by umožnil štátu rozhodovať o cestách v mestách. Ministerstvo dopravy, ktoré vedie nominant Smeru Jozef Ráž, by mohlo vykonávať štátny odborný dozor nad všetkými cestami.

Prezident Únie miest Slovenska Richard Rybníček a aj občianske združenie Cyklokoalícia čítajú návrh ako snahu zrušiť cyklocestu na Vajanského nábreží v Bratislave. Proti návrhu je aj predseda Združenia miest a obcí Slovenska Jozef Božik. Vedenie Bratislavy to označilo za zlý nápad.

Poslanec Smeru Ján Podmanický o návrhu nevedel. Keď sme mu ho ukázali, povedal, že je „šitý na Bratislavu“, a vraví, že ho nepodporí.

Ako Mažgút bojoval proti cyklotrase

„Práve predkladateľ zákona, poslanec Mažgút, pred voľbami v rôznych videách opakovane hovoril o nedávnej úprave Vajanského a Rázusovho nábrežia v Bratislave v súvislosti s nezmyselnou ideológiou, neodbornosťou či cykloteroristami,“ pripomína Cyklokoalícia. Združenie píše, že tento Mažgútov a Kaliňákov návrh už volajú „lex Vajanského“.

Bývalý hovorca Smeru Mažgút

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Bratislava

Developeri v Bratislave

Matúš Vallo

Slovensko

Teraz najčítanejšie