Denník N

Na zisk hlasu vo voľbách najviac minuli Dzurindovi Modrí, stál ich 145 eur. Demokrati mali kampaň ako PS

Lídri Modrých a Mosta-Híd, Mikuláš Dzurinda a László Sólymos. Foto - TASR
Lídri Modrých a Mosta-Híd, Mikuláš Dzurinda a László Sólymos. Foto – TASR

Najdrahšiu kampaň mala koalícia Igora Matoviča, malé stredopravé strany sa musia vyrovnať so státisícovými pôžičkami.

➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.

Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.

Ak by si vo volebnom štábe strany Modrí, Most-Híd vyrátali, koľko v predvolebnej kampani vynaložili na zisk jedného hlasu v septembrových parlamentných voľbách, vyšlo by im vysoké číslo: necelých 145 eur.

Táto suma je výsledkom delenia nákladov na predvolebnú propagáciu, ktoré Modrí priznali v záverečnej správe o volebnej kampani – asi 1 150 000 eur –, počtom hlasov, ktoré im občania dali vo voľbách. Tých bolo až prekvapivo málo, len 7 935.

Podľa záverečných správ za kampaň odovzdaných ministerstvu vnútra viedla strana, ktorú zakladal bývalý premiér Mikuláš Dzurinda, kampaň ako stredne veľké strany, ktoré získali okolo päť percent hlasov. Sumu okolo milióna eur na predvolebnú propagáciu priznali SNS, Republika či maďarská Aliancia.

Volebný výsledok Modrých (necelé tri desatiny percenta hlasov) stranu zaradil

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Demokrati

Hlas

Modrí, Most-Híd

OĽaNO

Progresívne Slovensko

Sme rodina

Smer

Voľby 2023

Slovensko

Teraz najčítanejšie