Denník N

S Decibelmi lásky majú problém dokonca aj fanúšikovia Michala Davida

Hlavným hrdinom filmového muzikálu je smetiarsky Rómeo v zamastenej veste, to však na ňom ešte nie je to najhoršie.

Michal David hovorí, že chcel urobiť film, čo bude taký ako jeho pesničky. „Aby s ním mal človek chuť Žít non stop a Žít tak, jak se má, aby prežíval Lásku, kterou mu každý závidí a cítil priazeň a podporu Pár přátel, co stačí mít!,“ čítame si vysvetlenie na webstránke novinky.

Kto chce vidieť hitmakerovu trochu inú, cynickejšiu tvár, nech si pustí záznam, ako päťdesiatnik do refrénu svojho hitu napasoval rezký slogan od výrobcu zastrešených bazénov.

Veľmi blízko k tomu má aj nekončiaci pocit trápna (za autorov, za celý štáb, dokonca za uvádzačky v multiplexe), ktorý v kine navodzujú Decibely lásky – romantický komediálny muzikál pod záštitou Miroslava Halíka.

Po premiére ho hlas ľudu v rebríčku Česko-slovenskej filmovej databázy ohodnotil na mizerné štyri percentá, rýchlo to však vytiahol na jedenásť zo sto. Sú dve možné vysvetlenia: buď mu body udelili nastrčené pseudonymy, alebo je aspoň niekto, kto si na ňom cení jeho (nezámerné) surreálne kvality.

Český film tu každopádne dosahuje svoje úplné dno. Celok nemá príliš zmysel seriózne rozoberať (tak ako je pre vinára nezmyselné degustovať čučo), horšie je, že toto je presne ten typ filmu, z ktorého sa nedá ani zlomyseľne uťahovať a cítiť sa pritom nejako zvlášť nápadito.

Vo vtipoch vás už predstihli producenti, ktorých stačí jedna k jednej odcitovať.

„Sprievodcom po deji je Rudo Hovorka (Rudolf Hrušínský najmladší), štyridsiatnik pracujúci na plzenskom magistráte na útvare technických služieb, kde má na starosti upratovanie mesta. Okrem toho je príležitostným diskdžokejom so zameraním na hudbu 80. rokov…“

david4

Smetiarsky Rómeo

Po preklade: hrdinami príbehu je pár smetiarov z malomesta. Žijú si svoj Discopríbeh a snívajú o láske, čo kvitne v každom veku. To šikovne umožňuje prepojiť tri generácie hrdinov aj divákov.

Najstaršiu, čo pri víne a cigare neustále rozumuje o živote, strednú, čo sa uchádza o druhú šancu, a najmladšiu, ktorej treba držať palce, nech prekoná intrigy a dostane rolu v miestnom muzikále.

Je zrejmé, že podchytiť tri generácie má pomáhať návštevnosti, otázne je, ako prijme mladý divák túto čudnú kombináciu discoéry ČSSR s dokonale zmätočným a pomýleným pocitom zo súčasnosti.

Hrdinovia príbehu aj v 21. storočí nasledujú dávny koncept tesilovej frajeriny, ktorú tvoria ladné skoky cez zábradlie a na hlave otočená šiltovka. Telefón na vyvolenú si zapisujú zásadne na predlaktie. Zároveň sa potýkajú s modernými fenoménmi, napríklad kyberšikanou. Keď chcú chytiť páchateľa, kontaktujú plzenského hackera, ktorý odhalí, „odkiaľ bola nakŕmená IP adresa“.

Scenár filmu mal mal údajne 47 verzií a Rómeo v umastenej smetiarskej veste nie je v ňom to najhoršie.

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Teraz najčítanejšie