Denník N

Zmierte sa s tým, že sa nedokážete sústrediť stále. Tu sú 4 tipy, ako to aspoň trochu zlepšiť

Ilustračné foto - Unsplash/Todd Trapani
Ilustračné foto – Unsplash/Todd Trapani

Ako súvisí naša schopnosť udržať pozornosť so životnou pohodou? A čo môžeme robiť, aby sme lepšie sústredili?

➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.

Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.

Na úvod pár čísel. Keď na začiatku milénia americká akademička Gloria Marková so svojím tímom skúmala, ako ľudia používajú počítače, telefóny a iné elektronické zariadenia, zistila, že sa ich pozornosť v priemere asi každé dve a pol minúty presunula na nový podnet.

Keď výskum zopakovala po dvadsiatich rokoch, zistila, že sa tento časový úsek výrazne skrátil – predtým, ako sa necháme niečím vyrušiť, sa dnes dokážeme na obsah na obrazovke sústrediť v priemere iba 47 sekúnd.

Expertka na pozornosť z Kalifornskej univerzity v Irvine študuje vplyv digitálnych médií na náš život už roky.

V nedávnej epizóde podcastu The Ezra Klein Show rozoberá svoje kľúčové poznatky: ako súvisí s pozornosťou náš pocit pohody, prečo všetky vyrušenia pri práci nie sú zlé a kde začať, keď chceme s pozornosťou pracovať vedomejšie.

Prázdna a plná nádrž

O prchavej pozornosti často premýšľame ako o probléme produktivity: keď sa nedokážeme sústrediť, nedokážeme ani pracovať.

Gloria Marková je však presvedčená, že tento prístup je trochu

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Duševné zdravie

Rodina a vzťahy, Zdravie

Teraz najčítanejšie