Denník N

To, čo Kaliňák s Mažgútom pri bratislavskej cyklotrase začali, ministri dokončia. Koalícia siahne na právomoci miest a obcí

Redukcia áut a vytvorenie komfortných cyklotrás sa na bratislavskom nábreží stretli s veľkým počiatočným odporom. Foto – N
Redukcia áut a vytvorenie komfortných cyklotrás sa na bratislavskom nábreží stretli s veľkým počiatočným odporom. Foto – N

Minister dopravy Jozef Ráž prišiel s vlastným návrhom cestného zákona. Samosprávam by obmedzil právomoci ešte viac ako návrh poslancov Smeru. Únia miest Slovenska, SK8 a Bratislava sú proti, hovoria o mohutnom zásahu do ich kompetencií.

➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.

Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.

Poslanci Smeru Erik Kaliňák a Ján Mažgút vo štvrtok 15. februára stiahli z parlamentu svoj návrh cestného zákona, ktorý by ministerstvu dopravy umožnil rozhodovať o cestách v mestách. Vzápätí však takmer totožný návrh predložilo ministerstvo dopravy do skráteného medzirezortného pripomienkového konania.

Jediná zmena oproti poslaneckému návrhu je, že pribudol jeden odsek, ktorý ešte viac okliešťuje autonómiu samospráv. Cestné správne orgány a obce na celom Slovensku budú musieť informovať ministerstvo dopravy o akejkoľvek plánovanej zmene dopravného značenia alebo zariadenia a to bude mať kompetenciu ju zrušiť.

Združenie miest a obcí Slovenska v pondelok rokovalo s predkladateľom návrhu, ministrom vnútra Jozefom Rážom (za Smer) aj ministrom vnútra Matúšom Šutajom Eštokom (Hlas). Výsledkom je, že návrh sa bude ešte meniť, ministerstvá a polícia však dali jasne najavo,

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Bratislava

Doprava v Bratislave

Ficova vláda

Matúš Vallo

Samosprávy

Slovensko

Teraz najčítanejšie