Denník N

Synovi je smutno za spolužiakmi z bývalej školy. Mám ho preložiť z novej školy do starej, kde sa mu nedarilo?

Ilustrácia – F. S. s Midjourney
Ilustrácia – F. S. s Midjourney

➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.

Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.

V Psychologickej poradni Denníka N na vaše otázky trikrát do týždňa odpovedajú skúsené psychologičky a psychológovia.

  • Svoju otázku z oblasti výchovy, rodičovstva, práce, životných rozhodnutí, riešenia konfliktov, priateľských či partnerských vzťahov môžete poslať na . Okrem otázky uveďte aj svoje krstné meno a vek.
  • Pri dlhodobých problémoch vyhľadajte pomoc psychológa alebo psychiatra, v prípade akútnych psychických ťažkostí kontaktujte krízové linky pomoci.

Všetky vydania poradne nájdete na stránke Psychologická poradňa Denníka N.

Mám dilemu, ako sa rozhodnúť so školou môjho 12-ročného syna. Keď mal šesť rokov, presťahovali sme sa do rakúskeho pohraničia a náš syn nastúpil do rakúskej školy bez znalosti nemčiny, doma sa rozprávame po slovensky. Začiatky boli ťažké a v škole sa vypínal, pretože nerozumel. Prvý ročník kvôli jazyku opakoval (akoby absolvoval nultý ročník). Po dvoch rokoch začal slušne hovoriť po nemecky, potom prišla však korona a dva roky poriadne nechodil do školy, a nebol tým pádom v kontakte s nemčinou.

Po návrate do školy nestíhal s jazykom a v mnohom bol takpovediac stratený v preklade. Nemali sme šťastie na učiteľku. Tá synova bola veľmi negativistická, občas nám zavolala a veľmi kriticky sa o našom synovi vyjadrovala, že si napríklad niečo zabudol… Stalo sa, že nášho syna napríklad vrátila s výkresom z výtvarnej, že nie je dosť „dobrý“. Obidvaja sme umelci a zdalo sa nám to absurdné, náš syn na výkrese pracoval s radosťou a splnil zadanie podľa pokynov. Keď sa to stalo, opýtal sa ma s plačom, že načo sa má snažiť, keď je to aj tak zbytočné.

Keď napríklad chýbal v škole pre zranenie, učiteľka povedala spolužiakom, že sa určite ulieva, a preto nie je v škole. Takýchto situácií sme riešili s učiteľkou veľmi veľa, postupne sme dospeli k názoru, že ho jednoducho nemá rada. Náš syn v zimných obdobiach (vyzeralo to, že pani učiteľka mala v zime psychické výkyvy) nechcel chodiť do školy. Postupne sa začal veľmi báť testov. Posledný rok vo štvrtom ročníku pred testami často nemohol spávať, pri poslednom teste som mala pocit, že ide až o akýsi panický atak. Aj keď učivo vedel, testy vždy pokazil. Pravdepodobne bol pod tlakom a veľmi sa bál. Snažila som sa mu pomôcť, pripravovala som sa s ním. Nikdy som ho za známky nekritizovala.

Po korone sa nám stal taký incident s podozrením na sebapoškodzovanie,

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Duševné zdravie

Psychologická poradňa

V Psychologickej poradni Denníka N budú na vaše otázky trikrát do týždňa odpovedať skúsené psychologičky a psychológovia.

  • Svoju otázku z oblasti výchovy, rodičovstva, práce, životných rozhodnutí, riešenia konfliktov, priateľských či partnerských vzťahov môžete poslať na . Okrem otázky uveďte aj svoje krstné meno a vek.
  • Pri dlhodobých problémoch vyhľadajte pomoc psychológa alebo psychiatra, v prípade akútnych psychických ťažkostí kontaktujte krízové linky pomoci.

Rodičovstvo

Školstvo

Vzťahy

Rodina a vzťahy

Teraz najčítanejšie