Denník N

D1 alebo „bizóny“ na Zemplíne: prečo nestojí diaľnica z Košíc na ukrajinskú hranicu a čo to znamená 

Kamióny pri Bidovciach počas protestu proti dovozu obilia z Ukrajiny. Foto N – Andrej Bán
Kamióny pri Bidovciach počas protestu proti dovozu obilia z Ukrajiny. Foto N – Andrej Bán

➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.

Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.

Dokončenie diaľnice z Bratislavy do Košíc je na Slovensku evergreen, námet humoru a nesplniteľná misia všetkých ponovembrových vlád.

Málokto si pritom uvedomuje, že diaľnica D1 ako medzinárodný koridor by mala skončiť až 60 kilometrov za Košicami a prepojila by tak Bratislavu s ukrajinskou hranicou. EÚ plánuje do rozvoja povojnovej Ukrajiny investovať desiatky miliárd eur, takže by malo ísť o prioritu.

Skutočnosť je dramaticky odlišná. Ako sa chceme podieľať na obnove Ukrajiny s úzkou cestou cez tri zemplínske mestá a sedemnásť dedín? Miestni majú roky už plné zuby nebezpečných ciest, ktoré do ich obcí privádzajú nekonečný prúd kamiónov.

Na výjazdovom zasadnutí vlády v Michalovciach 28. februára tohto roku dostal minister dopravy Jozef Ráž (za Smer) úlohu

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Diaľnice a cesty

Slovensko

Teraz najčítanejšie