Denník N

Pellegrini v referende hlasoval, len on vie ako

Viem, ale nepoviem. Foto – TASR
Viem, ale nepoviem. Foto – TASR

Predseda parlamentu Peter Pellegrini si myslí, že reštriktívny prístup a extrémne názory nepomáhajú pri riešení problémov, ktoré nastolilo referendum. O otázkach sa vyjadroval rezervovane.

Predseda parlamentu Peter Pellegrini sa zúčastnil referenda, ako hlasoval, si však nechal pre seba.

Do hlasovacej miestnosti v základnej škole na Bakossovej ulici v Banskej Bystrici prišiel o tretej popoludní a povedal, že tak, ako sa zúčastňuje každých volieb, tak využil aj možnosť vyjadriť svoj názor v referende.

„Nechám si pre seba, ako som hlasoval,“ reagoval na otázku, ako odpovedal na tri referendové otázky.

Pellegrini je rád, že sa už skončila podľa neho niekedy príliš konfrontačná kampaň, ktorá extrémne polarizovala spoločnosť. „Nemyslím si, že bola vždy vkusná a vhodná. Dúfam, že po referende sa vrátime k vážnym problémom, ktoré Slovensko potrebuje riešiť.“

Predseda parlamentu reagoval pre Denník N aj na otázku, či by reštriktívny prístup neviedol skôr k obchádzaniu ako dodržiavaniu zákonov komunitou. Napríklad k formálnym manželstvám medzi homosexuálmi a lesbičkami, ktoré by im umožnili adoptovať si deti.

„Reštriktívny prístup v tejto otázke určite nie je namieste a nepomáha… V dnešnej dobe nepovažujem za vhodné extrémne pohľady z jednej ani z druhej strany. Bol by som rád, keby sa o otázkach diskutovalo, ale nie medzi radikálnymi skupinami.“

K referendovým otázkam sa vyjdroval rezervovane. Tvrdí, že na prvú už spoločnosť pozná odpoveď, pretože vláda a parlament upravili ochranu manželstva. V prípade adopcií si zas myslí, že referendum odpovedá na otázku, ktorá predtým nijako „extrémne“ nerezonovala.

„Neevidoval som počas svojej politickej kariéry žiadnu veľkú iniciatívu týchto ľudí, že by si chceli adoptovať deti… Adopcia detí je komplikovaný a zložitý proces. Nie je jednoduché si adoptovať dieťa, ale na to by malo skôr reagovať ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny.“

Vzdelávanie na školách – napríklad prístup ku sexuálnej výchove alebo k rodičovstvu – označil za otázku pohľadu. Zauvažoval, či v digitálnej dobe, keď deti majú prístup k rôznym materiálom a informáciám, je alebo nie je účelné, aby primeranou formou a hlavne primerane ich veku mali v škole aj sexuálnu výchovu.

„Keď som sedel v kresle ministra školstva, presadzoval som názor, aby sa sexuálna výchova objavovala skôr na druhom stupni základnej školy. Zdôrazňujem, že vo forme primeranej veku.“

Máte pripomienku alebo ste našli chybu? Prosíme, napíšte na [email protected].

Slovensko

Teraz najčítanejšie