Denník N

Široký pred súdom: Nevlastnil som Váhostav ani podiel v Dôvere (+video)

Foto N - Tomáš Benedikovič
Foto N – Tomáš Benedikovič

Podnikateľ odmieta, že by bol spolumajiteľom poisťovne Dôvera, nikdy vraj nepodnikal v zdravotníctve, ale so Zuzanou Zvolenskou sa pozná z čias, keď bola v poisťovni. Priznal však, že sa pre Váhostav stretol s premiérom Robertom Ficom.

Juraj Široký aj spolumajiteľ Penty Eduard Maták odmietajú, že by Široký niekedy vlastnil podiel v zdravotnej poisťovni Dôvera. Tvrdili to dnes na Okresnom súde Bratislava III., kde Penta žiada opravu článku v Denníku N, ktorý sa tohto vzťahu týka.

Skupina Penta podala na Denník N už šesť žalôb pre texty o jej podnikaní v zdravotníctve a v zbrojárstve.

„Nie som vlastníkom Váhostavu, ani som nikdy nebol,“ tvrdil Široký.

Maták zasa hovoril, že Široký nikdy nebol a ani nie je spolumajiteľom Dôvery a spolumajiteľmi poisťovne neboli a nie sú ani Jozef Brhel a Miroslav Výboh, teda podnikatelia spájaní so stranou Smer. Ako sa k podielu v poisťovni dostal právnik Daniel Futej, ktorého so Širokým spájajú a ktorý bol v dozornej rade Dôvery viac ako päť rokov, už Maták nevysvetlil.

Video: Široký popiera, že by mal podiel vo Váhostave a v Dôvere
autorka: Martina Pažitková

Široký priznal, že sa pracovne pozná s Futejom. S neskoršou ministerkou druhej Ficovej vlády Zuzanou Zvolenskou sa pozná ešte z čias, keď pôsobila ako manažérka vo Všeobecnej zdravotnej poisťovni. Zvolenská bola neskôr aj generálnou riaditeľkou v Dôvere.

Široký, spájaný so Smerom, však tvrdil, že nemá k Dôvere žiaden vzťah a nikdy ani nepodnikal v oblasti zdravotníctva.

Široký sa stretol s Ficom pre Váhostav

Zaujímavé je vyhlásenie Juraja Širokého, že nie je vlastníkom Váhostavu a ani ním nikdy nebol. Zároveň však povedal aj to, že s Robetom Ficom sa v čase, keď bol problém s Váhostavom, „párkrát stretli, ja ako podnikateľ, on ako predseda vlády“.

O Širokom a Váhostave sa píše aj v spise Gorila. Dokument opisuje údajný dialóg medzi Jaroslavom Haščákom a Robertom Ficom, ktorý sa pýta, či má Široký Váhostav, a spolumajiteľ Penty vraj prisviedča.

Kauza Váhostav bola vlani jedna z najväčších tém politického súboja, keď zostali bez vyplatených faktúr stovky živnostníkov a subdodávateľov, zatiaľ čo Váhostav, ktorý staval diaľnice, peniaze za prácu od štátu dostal. Široký bol v orgánoch Váhostavu, hoci tvrdí, že jeho majiteľom nikdy nebol. Stretnutie Fica a Širokého pre Váhostav sa doteraz v médiách neobjavilo.

Penta žiada na súde opravu jedine od Denníka N, hoci o Širokom a jeho prepojení s Dôverou cez cyperskú firmu Prefto napísali iné médiá desiatky článkov. Z analýzy agentúry Newton pre Denník N (celá analýza na konci článku) vyplýva, že išlo dohromady o „86 relevantných príspevkov“. Vrchol medializácie spojenia nastal v apríli a v máji 2015. Najviac príspevkov – až 42 percent – publikoval denník SME, v ktorom má momentálne Penta podiel cez agentúru Sita a spoločnosť NAMAV.

Iných nežalujú

Denník Plus 1 deň, ktorý vlastní Penta, napríklad tento rok napísal, že „za polovicou zdravotnej poisťovne Dôvera sa skrýva schránka ovládaná Jurajom Širokým, dodal Procházka.“

Hospodárske noviny, ktoré vlastní firma Andreja Babiša, tento rok napísali: „Penta mala pustiť Širokého do Dôvery ešte v roku 2009, za prvej Ficovej vlády.“

Nový Čas zasa publikoval vetu: „Cyperskú firmu Prefto Holding, ktorú tiež spájajú s majiteľom Váhostavu Jurajom Širokým…“

Tieto médiá Penta ani v jednom prípade nezažalovala a na súd dala len Denník N, ktorého redaktori na prelome rokov 2014 a 2015 odišli zo Sme práve pre vstup Penty.

Kauza Gorila

Kauza Váhostav

Teraz najčítanejšie