pondelok

Ekonóm Ódor Kažimírovi na číslach ukazuje, že peňazí na stavbu diaľnic by mal mať dosť aj bez zmeny zákona

Člen rozpočtovej rady vysvetľuje, prečo netreba meniť ústavný zákon o dlhovej brzde.

Peter Kažimír. Foto – TASR

Vláda by musela za štyri roky minúť dokopy až o 5,5 miliardy eur viac, ako je jej oficiálny plán, aby sa prudšie zatiahla takzvaná dlhová brzda. Ročne to je až 1,4 miliardy, teda skoro dve percentá HDP, odkazuje člen rozpočtovej rady Ľudovít Ódor ministrovi financií Kažimírovi, ktorý už otvorene tlačí na to, aby sa uvoľnil ústavný zákon o dlhovej brzde.

Kažimír totiž v Slovenskom rozhlase cez víkend vysvetľoval, že vláda potrebuje investičnú výnimku z dlhovej brzdy, inak nemôže poriadne investovať do diaľnic a železníc.

„Ak to chcete urobiť v nejakom prijateľnom čase, tak potrebujete za tri-štyri roky investovať rádovo pol miliardy až sedemsto miliónov eur na nejaký typ výstavby. A toto pri dnešnom znení tohto zákona nie je možné,“ povedal Kažimír.

Ešte je tam rezerva

Programové vyhlásenie vlády počíta s vyrovnaným rozpočtom v roku 2020, no vláda vo svojich iných oficiálnych plánoch naďalej ráta s tým, že v roku 2019 budeme mať vyrovnaný rozpočet. Tento termín deklaroval cez víkend v rozhlase aj Kažimír.

Hrubý dlh Slovenska by mal dovtedy klesnúť na 47,3 % HDP (podľa Programu stability). Bol by teda dostatočne ďaleko od hranice, pri ktorej je už

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Sme závislí len od vás! Predplaťte si nás

Dlhová brzda

Dnes na DenníkN.sk

Najčítanejšie

| |