utorok

Odvážne médium vyšetrovalo Putinov palác, vedenie muselo skončiť

Tlak Kremľa proti kritickým médiám pokračuje, jeho nová obeť sa volá RBK. Posledná vplyvná a nezávislá značka.

Bol to veľký rok pre cenzúru. Reportéri bez hraníc vo svojej novej kampani zaradili Putina medzi 12 najväčších cenzorov. FOTO – RSF

Dusivá atmosféra.

Tak opisuje medzinárodná organizácia Reportéri bez hraníc situáciu nezávislých médií v Rusku. Posledné dni zhoršujúci sa trend len potvrdili, keď sa na zozname obetí tlaku z Kremľa ocitlo jedno z najprofesionálnejších a najlepších ruských médií – RBK.

Mediálny holding, ktorého majiteľom je ruský oligarcha Michail Prochorov, koncom minulého týždňa odvolal kompletnú zostavu vedenia, svojich najlepších novinárov.

Poslední statoční s vplyvom

Musel odísť šéfredaktor novín RBK Maxim Solyus, šéfredaktorka mediálnej skupiny Elizaveta Osetinskaja a šéfredaktor spravodajskej agentúry RBK Roman Badanin rezignovali. Všetci do RBK dotiahli tých najlepších novinárov z novín ako Forbes či Vedomosti.

„Bolo to jednoznačne politické. Toto médium je príliš

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Sme závislí len od vás! Predplaťte si nás

Dnes na DenníkN.sk

Najčítanejšie

| |