Denník N

Penta propaguje Víťazný február, láka ním na výhry

Na vizuáli je podľa marketingu centra zobrazená aj príjemná a usmiata mladá žena, ktorá podčiarkuje radosť z možných výhier. Foto – www.borymall.sk
Na vizuáli je podľa marketingu centra zobrazená aj príjemná a usmiata mladá žena, ktorá podčiarkuje radosť z možných výhier. Foto – www.borymall.sk

Reklamu nákupného centra, ktorá sa spája s negatívne vnímanou historickou udalosťou, považuje analytik obchodu za stupídnu.

Víťazný február. Nakupujte a vyhrajte. Týmto sloganom sa snaží prilákať zákazníkov do svojich obchodov nákupné centrum Bory Mall v Bratislave, ktoré patrí skupine Penta. Zdôrazňuje, že za nákupy môžu vyhrať viac ako sto cien.

Poslanca strany Sieť Miroslava Beblavého spojenie marketingovej akcie obchodného centra s negatívne vnímanou historickou udalosťou z roka 1948, keď prevzala moc na území bývalého Československa Komunistická strana, pobúrilo.

„Predstavujem si, ako v Nemecku lákajú na výpredaj krištáľu cez heslo Kristallnacht, a akosi mi to nejde…“ napísal na Facebooku.

 

Provokujú od začiatku

„Zvolené heslo nemá žiadnym spôsobom pripomínať a ani oslavovať udalosti spojené s rokom 1948 a komunistickým režimom. Myslíme si, že každá reklama pracuje s istou mierou hyperboly, preto v tomto kontexte nevnímame náš vizuál ako nevhodný,“ reagovala Dana Hanzelová z marketingu centra Bory Mall.

Pripomenula, že od otvorenia tohto centra je marketingová kampaň zameraná mierne provokatívne a tá aktuálna pokračuje v nastavenom trende. „Súčasný slogan ‚Víťazný február‘ odkazuje na možnosť vyhrať množstvo cien, keď si zákazníci nakúpia v prevádzkach Bory Mall,“ dodala Hanzelová. Vyplýva to podľa nej priamo z vizuálu bilbordu, keďže niektoré z cien menuje, rovnako aj celkový počet výhier.

„Vizuál tejto reklamy nebol s nami dopredu konzultovaný,“ povedal pre Denník N František Vámoši zo spoločnosti NAY, ktorá má v Bory Mall predajňu a objavila sa aj ako partner akcie Víťazný február na reklame nákupného centra.

K tomu, či túto reklamu považuje za vhodnú, sa však Vámoši nechcel viac vyjadrovať. „Musel by som si to pozrieť, nemám o tom informácie,“ dodal.

Môže uraziť aj osloviť

Analytik obchodu Ľubomír Drahovský označil reklamu s takýmto mottom za stupídnu. Verí, že istú skupinu ľudí môže uraziť. „Mňa napríklad uráža,“ povedal pre Denník N.

Ako marketingový ťah však podľa neho môže zabrať. Tvrdí, že na ňu môžu reagovať dobre starší ľudia, ktorí vnímajú udalosti z februára 1948 pozitívne. „Sú to tí, ktorí vtedy vyhrali,“ povedal Drahovský.

Za otázne však považuje, či práve túto skupinu ľudí chce nové a moderné nákupné centrum osloviť a či je to práve tá skupina ľudí, ktorá má na utrácanie v Bory Mall peniaze.

Máte pripomienku alebo ste našli chybu? Prosíme, napíšte na pripomienky@dennikn.sk.

Dnes na dennike.sk

Ekonomika

Teraz najčítanejšie