Denník N

Starý most má byť hotový v polovici decembra, rezerva už nie je

Starý most chcú dokončiť veľmi tesne. Foto N - Tomáš Benedikovič
Starý most chcú dokončiť veľmi tesne. Foto N – Tomáš Benedikovič

Aj keby sa práce skončili v decembri, Bratislava ich musí ešte vyúčtovať. Čo sa nestihne, zaplatí magistrát zo svojho.

Bratislavský Starý most majú dokončiť podľa najnovších plánov veľmi tesne, iba 16 dní pred vypršaním termínu koncom roka. Navyše už nezostáva žiadna rezerva na ďalšie komplikácie.

Nový – už tretí harmonogram prác predložila Eurovia na schválenie primátorovi Bratislavy Ivovi Nesrovnalovi (nezávislý).

Čo sa nestihne, zaplatí mesto

Práce za takmer 60 miliónov eur bez dane musí mesto po dokončení ešte vyfaktúrovať, aby ich mohli z väčšej časti hradiť cez eurofondy.

Ministerstvo dopravy tvrdí, že výdavky, ktoré vzniknú na budúci rok, bude musieť zaplatiť hlavné mesto, kolaudovať však môže aj po vypršaní termínu.

,,To, čo bolo dovtedy zaplatené, zostane uhradené, nepreplatí sa len to, čo sa nestihne v decembri vyfaktúrovať,“ vraví bývalý primátor Milan Ftáčnik, ktorý projekt odštartoval.

Pôvodný termín – august 2015 – bol podľa neho skorší práve preto, aby sa stihli práce vyúčtovať, schváliť na ministerstve a zaplatiť do konca roka.

Cez vianočné sviatky bolo na stavbe pusto, od marca sa bude robiť nonstop. Foto N – Tomáš Benedikovič

Nový plán je zatiaľ tajný

Eurovia nový harmonogram ešte nezverejnila, tvrdí, že z dôvodu pripomienkovania. Šéf dopravnej komisie Jozef Uhler (Sieť) vraví, že v novom pláne sa len premietli doterajšie zdržania pre rozloženie inžinierskych sietí, údajné míny a zrušenie obratiska, a pre zmeny zastávok.

Ďalšie zdržanie spôsobili aj robotníci, ktorí počas vianočných sviatkov hromadne dovolenkovali. Ak by sa dokázalo, že za sklz môže staviteľ, mesto ho podľa Ftáčnika môže potrestať. ,,Môže však povedať, že nedostal z magistrátu usmernenie.“

Bývalý primátor tvrdí, že funkciu odovzdal s maximálne 10-týždňovým meškaním a posun termínu o ďalšie týždne má súvisieť s niečím, čo sa stalo až tento rok pod novým vedením.

,,Je šanca na dokončenie. To, že nie je rezerva, je veľmi smutné, akákoľvek vec, čo zdrží práce o týždeň, môže spôsobiť vážny sklz,“ hovorí Uhler.

Mohlo by ich skomplikovať napríklad jarné topenie sa snehu, ktoré by zdvihlo hladinu Dunaja. Uhler vraví, že by mohlo ísť o týždeň – dva, počas ktorých by však pokračovali práce na brehu.

Nesrovnal chce proti meškaniu bojovať nepretržitým dozorom, zriadením druhého pracoviska a od marca aj 24-hodinovou trojzmennou prevádzkou.

Foto N - Tomáš Benedikovič
Foto N – Tomáš Benedikovič

Máte pripomienku alebo ste našli chybu? Prosíme, napíšte na [email protected].

Slovensko

Teraz najčítanejšie