Denník N

Na D1 odporučili štyri pruhy v každom smere. Aká bude diaľnica na Senec a ďalej do Trnavy?

Pravdepodobnosť, že D1 bude mať osem pruhov, je stále vyššia, už to tak vidí aj minister dopravy. Nová podoba diaľnice môže pomôcť aj konkrétnemu developerovi. Prinášame otázky a odpovede o projekte rozšírenia D1.

Ako sa dnes jazdí po D1 na Trnavu a ako sa bude?

Provizórny  trojpruh, aký štát pripravil pre šoférov na úseku D1 Bratislava – Trnava, má svoje úskalia. Šoféri tu počas dňa nemôžu pridať plyn nad 110 kilometrov za hodinu. Denne po tejto diaľnici v smere do Bratislavy prejde vyše 30-tisíc áut.

Štát už dávno sľubuje, že diaľnicu rozšíri, aby šoféri mohli zrýchliť o 20 kilometrov za hodinu.

Platí, že rozšírenie D1 podobne ako budúci obchvat Bratislavy a najmä jeho napojenie na Dunajskú Stredu môže zrýchliť prúdy áut priamo do Bratislavy. Vo vnútri mesta sa však prípravy na tento nápor napríklad zmenami vo verejnej doprave či v parkovacej politike zatiaľ nerobia.

Kedy to bude?

Štát práve rozbieha stavbu bratislavského obchvatu, ktorý bude križovať D1 v Ivanke pri Dunaji. Keďže obchvat má byť hotový v roku 2020, vtedy môžu šoféri očakávať prvé kilometre rozšírenej diaľnice, a to logicky bližšie pri Bratislave.

Národná diaľničná spoločnosť (NDS) naznačuje, že

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Rozšírenie D1

Teraz najčítanejšie