Denník N

Hrnčiar stiahol z Facebooku fotku poverenia od Danka, SaS ho podozrieva z falšovania podpisu

Podpisy Andreja Danka. Zdroj – SaS
Podpisy Andreja Danka. Zdroj – SaS

Podpredseda parlamentu za Sieť Andrej Hrnčiar zverejnil na Facebooku poverenie od Andreja Danka viesť Národnú radu. Keď SaS spochybnila pravosť podpisu, Hrnčiar príspevok zmazal.

Opozícia obvinila Andreja Hrnčiara (Sieť) z falšovania podpisu predsedu parlamentu Andreja Danka (SNS).

Hrnčiar na svojom Facebooku zverejnil odfotené poverenie viesť Národnú radu s Dankovým podpisom. Po kritike príspevok stiahol.

„Nechcem v tejto situácii prilievať olej do ohňa. Atmosféra je vybičovaná a povedal som si, že nebudem dávať priestor na urážlivé vyjadrenia. Stiahol som to, nechce sa mi to už ani čítať.“ Dodáva, že aj tak to už viaceré médiá stihli prebrať.

Danko Hrnčiara podržal a po príchode na Slovensko povedal, že ako jediný mal poverenie. K údajnému falšovaniu podpisov sa nevyjadril. „Neprináleží mi robiť grafologické rozbory, vyžiadam si stanoviská Andreja Hrnčiara, pozriem si záznamy, čo sa dialo.“ Tvrdí, že rozhodol a dokument aj podpísal.

Opozícia nečakane otvorila schôdzu

Hrnčiar poverenie vytiahol po tom, ako opozícia na chvíľu ovládla situáciu v parlamente a začala schôdzu o odvolaní premiéra Roberta Fica. Hrnčiar najskôr plánoval, že ju obídu tak ako v stredu a do hlasovacieho zariadenia sa kartičkou prihlási menej ako 76 poslancov.

Hrnčiara vystriedala podpredsedníčka parlamentu Lucia Nicholsonová (SaS). Povedala, že je v sále podľa prezenčnej listiny dostatočných 82 poslancov, takže je parlament uznášaniaschopný, a schôdzu, prekvapivo, ako predsedajúca otvorila. Hrnčiar sa pokúšal situáciu zachrániť, keď tvrdil, že má poverenie viesť schôdzu od predsedu Danka iba on.

Predseda koaličného Mosta-Híd Béla Bugár tvrdí, že Nicholsonová porušila pravidlá a nemala sa riadiť prezenčnou listinou.

Nicholsonová tvrdí, že sa s Hrnčiarom dohodla ešte pred schôdzou, Hrnčiar to poprel. SaS zverejnila koláž, ktorou spochybňuje pravosť podpisu na poverení od Danka. 

„O štvrť na deväť som podpisoval za predsedu parlamentu materiály, ktoré išli na vládu. Myslíte si, že by som ich mohol podpísať bez poverenia? Vtedy som nemohol vedieť, čo sa bude diať o desiatej,“ vraví Hrnčiar.

Vlastné dôkazy mal Hrnčiar aj v minulosti

Podobné pochybnosti boli ešte v marci pred začiatkom oficiálnych koaličných rokovaní troch strán so Smerom. Nový čas zverejnil článok, v ktorom tvrdil, že predseda Siete Radoslav Procházka a Hrnčiar boli v nedeľu večer na stretnutí na úrade vlády. „Zaujímavé je, že z úradu vlády odišlo vládne auto, z ktorého neskôr v meste vystúpil Hrnčiar s Procházkom,“ tvrdí denník.

Strana tvrdí, že Procházka s Hrnčiarom na úrade vlády neboli. Podľa nich nie je v aute, ktoré denník odfotil, ako vychádza z vládneho areálu, nikoho vidieť. Lídri strany Procházka a Hrnčiar sa vraj spolu stretli až v bratislavskom Starom Meste, kde ich fotograf zachytil pred pol siedmou večer.

Hrnčiar vraví, že v čase, keď podľa Nového času mal byť s Procházkom u premiéra, bol s rodinou svojho kamaráta v reštaurácii v River Parku na bratislavskom nábreží Dunaja. Dokázať to má fotografia Hrnčiara s kamarátovými deťmi, ktorú vyfotila ich mama a potom mu ju poslala.

Hrnčiar Denníku N ako dôkaz ukázal snímku obrazovky svojho mobilu, ktorá zachytáva túto komunikáciu v aplikácii Whatsapp. Na nej vidno čas odoslania fotografie o 17:38. „Odtiaľ som potom išiel peši voľným krokom po Zochovej ulici a s Procházkom som sa stretol pod Bratislavským hradom na Mudroňovej ulici, kde nás Nový čas odfotil,“ dodáva Hrnčiar.

Robert Kaliňák

Teraz najčítanejšie