Denník N

Potrebuje Prešov tri diaľničné obchvaty? (O prvom veľkom ústupku tímu Hodnota za peniaze)

Reč je o stavbách dokopy za miliardu eur, ktoré sa možno dajú urobiť oveľa skromnejšie pri takmer rovnakom úžitku.

Štát chce za výstavbu troch obchvatov Prešova minúť viac peňazí, ako zaplatí bez úrokov za samotnú stavbu obchvatu Bratislavy aj so spojením s Dunajskou Stredou (D4, R7).

Prvý miniobchvat v smere do Košíc sa už stavia štyri roky. Na budúci rok by mal byť azda dokončený a štát by zaň mal zaplatiť okolo 50 miliónov eur. Nevyrieši zďaleka všetky problémy dopravy v smere do Košíc, ale z najhoršieho bude mesto vonku.

Práve teraz však štát končí súťaž vypísanú na širší obchvat v rovnakom smere, ktorý by už mal stáť sedemkrát viac. A začali sa aj prípravy obchvatu na druhej strane Prešova, ktorý by mal byť najdrahší a pomôcť by mal najmä smerom do Poľska.

Dokopy na to ráta štát minúť približne 950 miliónov eur, čo je o 100 miliónov eur viac ako cena za samotnú stavbu obrovského a dlho diskutovaného bratislavského obchvatu.

Prešov je tretie najväčšie slovenské mesto a naozaj sú tam zápchy. Problém prešovskej dopravy je na rozdiel od Bratislavy oveľa viac v tranzite cez mesto, nie v zdrojovej doprave do a von z mesta. Preto je výborné, že tam vláda chce investovať.

Pochybné však je, či Prešov aj v súčasnej situácii potrebuje okrem pomaly dokončeného miniobchvatu i dva ďalšie veľkorysé diaľničné projekty.

Preskúmal niekto lacnejšie riešenia?

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Obchvat Prešova

Teraz najčítanejšie