Denník N

Nové automaty na bratislavskú MHD zhltnú peniaze, príďte si po ne neskôr, vypíšu

Nový automat na lístky. Reprofoto – DPB
Nový automat na lístky. Reprofoto – DPB

Pri električke do Petržalky sú nové moderné automaty. Keď sa im minú mince, peniaze sa vám v nich stratia, máte si ich vyzdvihnúť na centrále.

Nové automaty na lístky v Bratislave nevydávajú peniaze a niekedy ani lístky. Namiesto toho cestujúci dostanú z automatu poukážku na nevyplatený výdavok. Ak chce cestujúci svoje peniaze späť, musí osobne prísť v pracovných dňoch na centrálu na Olejkárskej ulici pri Eurovei a až 24 hodín od vystavenia potvrdenia.

Moderné multifunkčné automaty integrovanej dopravy mali pritom cestujúcim zjednodušiť kúpu lístkov. Zatiaľ neberú platobné karty a niektoré poriadne ani nefungujú.

Hotovosť dostanete späť o 24 hodín

Cestujúca Lenka si chcela v sobotu kúpiť lístky najskôr v jednom z automatov na Šafárikovom námestí, no na obrazovke svietila chyba. Keď si ich poslala esemeskou, v druhom automate chcela ešte za lístok pre psa zaplatiť päťeurovou bankovkou.

Automat vedel, že nemá dostatok hotovosti na výdavok. Bez toho, aby dal cestujúcej inú možnosť, vytlačil jej 35-centový lístok bez výdavku. Okrem toho dal Lenke aj poukážku na nevyplatený výdavok 4,65 eura, ktoré si musí vyzdvihnúť na centrále dopravného podniku najskôr o deň.

Dopravný podnik hovorí, že o výdavok sa dá požiadať aj emailom, čo využívajú napríklad turisti. Stačí, keď cestujúci pošle kópiu bloku, kontaktné údaje a číslo účtu, peniaze dostane na účet alebo poštovou poukážkou obratom, najneskôr do 30 dní. Táto informácia na doklade z automatu chýba.

Foto - N
Foto – N

Niekedy ani len lístok

Na doklade je informácia, že automat nemal dostatok hotovosti na vydávanie. „Keďže však nechceme, aby ste zostali bez platného lístka, vydávame vám toto potvrdenie, na základe ktorého vám vyššie uvedenú sumu vrátime,“ vysvetľuje prepravca na potvrdení.

Podobnú, no o niečo zvláštnejšiu situáciu zažil aj Dušan. Za lístok platil dvomi eurami, automat rovnako ako Lenke nemal na výdavok. Automat tentoraz Dušanovi nevytlačil ani len lístok, vydal mu 60 centov v hotovosti a vytlačil rovnaký doklad na uhradenie v hodnote 1,4 eura.

„Viac ako polrok od fyzickej inštalácie neboli automaty v prevádzke a boli vystavené všetkým poveternostným podmienkam bez priebežnej údržby a testovania,“ hovorí spoločnosť Transdata, ktorá automaty servisuje.

Chyba v automatoch bola podľa spoločnosti v tom, že neposlali upozornenie na vyčerpanie mincí alebo papiera na lístky do centrály. Transdata tvrdí, že problém už odstránili.

„Vzniknutá skutočnosť nás mrzí. Dúfame, že prístupom k jej riešeniu presvedčíme vás i cestujúcu verejnosť o našej schopnosti správne riešiť podobné situácie,“ odkázala spoločnosť.

Dopravný podnik nepovedal, či systém zmení a cestujúci dostane pri podobnej situácii na výber viacero možností. Lenka dopravnému podniku na Facebooku navrhla, aby cestujúci mohol objednávku buď zrušiť, kúpiť si SMS-lístok, alebo si nechať vytlačiť doklad a vyzdvihnúť si peniaze neskôr, a nie, že automat si bez varovania rovno nechá peniaze.

Slovensko

Teraz najčítanejšie