Denník N

Nemáme ani na opravy ciest, no Sieť plánuje Branisko II a najdlhší tunel na Slovensku

Sieť plánuje bežné diaľnice za toľko, za koľko sa stavajú tunely. Hovorí sa aj o 30 nových kilometroch tunelov.

V roku 1998 Vladimír Mečiar ako predseda vlády poklopkával pri Žiline základný kameň diaľničného tunela Višňové. Vtedy v ňom začali raziť prieskumnú štôlňu nazvanú Alžbeta. Keď bude tento tunel hotový, bude so svojimi 7,5 kilometrami najdlhším na Slovensku.

To však ešte potrvá. Zmeny politických priorít, rušené a naťahované súťaže sa postarali o to, že naplno sa tunel začal stavať až pred dvoma rokmi a šoféri ním prvýkrát prejdú zrejme najskôr v roku 2019, teda 21 rokov po oficiálnom štarte prác.

Višňové je rekordér, no omnoho lepšie to nie je ani s ďalšími náročnými stavbami. Za celú históriu stavania diaľnic sa u nás podarilo dostavať päť diaľničných tunelov s celkovou dĺžkou vyše 8 kilometrov. Ďalších 16 kilometrov sme stihli aspoň rozostavať. Slovenská diaľnično-tunelová bilancia dokopy: dokončených a začatých je 24 kilometrov.

Vládna Sieť cez svoje pridelené ministerstvo dopravy a Národnú diaľničnú spoločnosť avizuje, že toto tempo zvýši, a debatu obohacuje o ďalších vyše tridsať tunelových kilometrov. Nové veľké projekty vidí pri Bratislave, Ružomberku a na východe pri Spišskom Podhradí.

Pri tuneloch sa hrá o najviac peňazí

Manažérov Siete neodrádza ani to, že Slovensko je na

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Obchvat Prešova

Teraz najčítanejšie