Denník N

Penta zmenila kampaň na webe, Víťazný február vymazala

Z webu Bory Mall zmizol kontroverzný slogan, nákupné centrum tvrdí, že kampaň nepremenovalo, len ju posunulo do aktivačnej fázy.

Tá istá veselá dievčina v pletenom roláku ukazujúca na fotografii „Véčko“ ako symbol víťazstva, ten istý zoznam možných výhier. Napriek tomu sa kampaň na propagačnú súťaž bratislavského nákupného centra Bory Mall, ktoré patrí skupine Penta, na internete zmenila.

Z upútavky na webe, ktorá sa objavila aj na Facebooku, totiž vypadol názov akcie Víťazný február. Nahradil ho slogan Výhry máte na dosah.

Práve slogan Víťazný február pred vyše dvomi týždňami vyvolal rozruch. „Predstavujem si, ako v Nemecku lákajú na výpredaj krištáľu cez heslo Kristallnacht, a akosi mi to nejde…“ reagoval na kampaň Penty na Facebooku poslanec strany Sieť Miroslav Beblavý.

Spojenie marketingovej akcie s negatívne vnímanou udalosťou z roka 1948, keď prevzala moc v bývalom Československu Komunistická strana, sa nezdalo vhodné ani analytikovi obchodu Ľubomírovi Drahovskému. Reklamu s týmto sloganom označil za stupídnu.

Hoci vyzerá reklama na webe inak ako na začiatku, Dana Hanzelová z marketingu Bory Mall tvrdí, že k premenovaniu kampane nedošlo. „Iba sme sa v online komunikácii posunuli do druhej, aktivačnej fázy, kedy promujeme blížiace sa žrebovanie,“ reagovala.

Do druhej, aktivačnej fázy však nákupné centrum kampaň posunulo a jej názov na webe zmenilo už 20. februára. Urobilo tak teda len niekoľko dní po jej začatí a po tom, ako sa objavila kritika sloganu Víťazný február. V tom čase pritom ostávalo do žrebovania výhernej akcie oveľa viac dní, ako ubehlo od jej začiatku.

Pôvodný plagát výhernej akcie.
Pôvodný plagát výhernej akcie.
Nová verzia upútavky, kde už Víťazný február nie je.
Nová verzia upútavky, kde už Víťazný február nie je.

Reklama na bliboardoch a pútačoch sa podľa Hanzelovej nemenila. Ostal na nej slogan Víťazný február, ktorý z webu zmizol.

Hanzelová tento názov pre Denník N obhajovala. „Nemá pripomínať a ani oslavovať udalosti spojené s rokom 1948 a komunistickým režimom. Myslíme si, že každá reklama pracuje s istou mierou hyperboly, preto v tomto kontexte nevnímame náš vizuál ako nevhodný,” dodala.

Máte pripomienku alebo ste našli chybu? Prosíme, napíšte na pripomienky@dennikn.sk.

Dnes na dennike.sk

Ekonomika

Teraz najčítanejšie