Denník N

Pohoda 2017 bude mať vizuál od dizajnérskych hviezd. Pozrite si nový koncept

Spolupracovali s The New York Times, Vogue či National Geographic, teraz bude ich práca súčasťou Pohody. Slávnu dvojicu dizajnérov Craig & Karl oslovilo štúdio Milk, ktoré pripravilo špeciálny vizuálny koncept. 

„Festival sa stále zlepšuje a posúva dopredu – a spolu s tým chceme posúvať aj našu prácu,“ hovorí Martin Jenča. Štúdio Milk spolupracuje s Pohodou viac než desať rokov, tento rok pripravilo špeciálny vizuálny koncept.

Oslovilo dvojicu umelcov – Craiga Redmana a Karla Maiera, ktorí síce žijú v odlišných mestách, no každodenne spolu pracujú na premyslených, vtipných vizuáloch, ktoré už vystavovali po celom svete. „Títo dvaja gentlemani si vďaka svojmu charakteristickému a nezameniteľnému štýlu vyslúžili svetové uznanie a s ním aj spoluprácu pre mnohé top globálne značky, okrem iných napríklad pre Nike, Vogue, Chanel, The New York Times či National Geographic. Teraz sa k nim pridá aj Pohoda,“ hovorí Martin Jenča.

Celý festival je podľa neho výsledkom medzinárodnej spolupráce mnohých ľudí a umelcov, teraz bude výsledkom spolupráce aj jej vizuálna podoba. „Takáto spolupráca je prirodzeným pokračovaním toho, ako Pohoda spolupracuje s umelcami – iba sú to tentokrát dizajnéri,“ hovorí Martin Jenča.

Základom vizuálneho konceptu je jednoduchý princíp – v Milku vidia Pohodu ako oslavu pestrosti a rôznorodosti, miešanie žánrov, chutí a kultúr. „Peknou metaforou je prirovnanie k balíku cukríkov – obsahuje mnoho rozličných tvarov a chutí, z ktorých si na festivale môžete vybrať to svoje – známe – alebo naopak s veľkou chuťou objavovať niečo úplne nové. A presne tieto cukríky mnohých tvarov a chutí sú to, čo pre nás vytvorili Craig & Karl. Špeciálne pre Pohodu urobili balík unikátnych grafických elementov – z ktorých my následne v Milku nezávisle skladáme všetky vizuály,“ vysvetľuje Martin.

K dispozícii majú teda množstvo rôznorodých prvkov, ktoré kombinujú podľa seba. „Dáva nám to možnosť hrať sa – a pritom vďaka svojmu nezameniteľnému štýlu umožňuje okamžite identifikovať Pohodu bez toho, aby sa jej vizuálny prejav stal nudným alebo obťažujúcim,“ dodáva Martin Jenča.

Prvé návrhy nového vizuálu pre Pohodu od štúdia Milk v spolupráci s Craig & Karl

pohoda-koncept-03 pohoda-koncept-05

pohoda-koncept-062x-100pohoda-koncept-01

Máte pripomienku alebo ste našli chybu? Prosíme, napíšte na [email protected].

Kultúra

Teraz najčítanejšie