Denník N

RegioJet dáva Ficovi na výber

Jančura svojimi vyhrážkami dosiahol, že si predseda vlády musí vybrať medzi nepríjemnými voľbami.

Hrozba odchodu RegioJetu z linky Bratislava – Košice môže, ale nemusí byť ďalším z mnohých manévrov podnikateľa Jančuru. Už raz na sto percent odchádzal, a predsa zostal. Triky a gestá, bilbor­dy či politikárčenie sú silnou súčasťou jeho marketingového arzenálu.

No aj keby mu toto išlo lepšie ako prevádzka vlakov, má proti sebe protivníka, ktorého maniere sú ešte hlúpejšie: koaličnú vládu Roberta Fica.

Nie je problém, že nejaký predseda SNS rozlišuje vlaky len podľa farieb (a žltú nechce). Problémom je, že sa takýto pohľad na vec premietne do štátnej dopravnej politiky a do konkrétnych rozhodnutí štátnych firiem.

O tej, ktorá vozí cestujúcich, môžme povedať, že patrí k najhorším vo vzťahu k zákazníkovi na celom trhu služieb.

ZSSK hovorí, že v prípade odchodu RegioJetu rozšíri vlastné kapacity a že návrat štátnych IC vlakov na trať Bratislava – Košice mal „dostať ľudí z áut do vlakov”. No ak niečo v posledných rokoch prilákalo ľudí z áut do vlakov, bol to RegioJet.

Jeho prípadným odchodom sa nezrúti svet, ale konzervuje sa stav, ktorý tu desaťročia budovali štátne železnice a v ktorom cesta vlakom bola skôr nepríjemná nevyhnutnosť než skutočná alternatíva k jazde autom. A v tomto stave by zostali Ficove vlaky zadarmo jediným motívom na presadanie ľudí z áut do vlakov.

Radim Jančura svojimi výhražkami dosiahol, že si Robert Fico bude musieť vybrať medzi dvoma pre neho nepríjemnými možnosťami. Buď odovzdá právo voziť ľudí zadarmo aj súkromníkovi, alebo si ponesie biľag toho, ktorý vyhnal ako-tak príjemné vlaky z trate.

Teraz najčítanejšie