streda

Leták Lidlu rozpútal na internete hystériu, Česi sa sťažujú na čierneho modela

Sociálne siete obľúbeného reťazca s potravinami zaplavila spŕška rasistických komentárov, obchod rozhorčeným zákazníkom ustupovať nechce.

Foto: Repro Lidl Česká republika

Vlnu rasistických poznámok na sociálnych sieťach v Česku spustil najnovší leták obchodného reťazca Lidl. Viacerí neskrývali svoju frustráciu z toho, že sa v ňom na dvoch obrázkoch objavil model tmavej farby pleti.

„Nakupujeme u vás radi, ale nepchajte nám, prosím, do letáka ‚multi-kultiƒ‘“ alebo „Nemyslíte, že ste trochu prestrelili? Od letáka v Českej republike čakám typicky českých modelov a nie multikultúrny dovoz“.

Tak zneli dva z miernejších príspevkov, ktoré argumentovali tým, že multikulturalizmus do Čiech nepatrí.

Aj ďalší zákazníci sa odvolávali na vlastenectvo a varovali reťazec pred odlivom kupujúcich: „Prečo máte v reklamnom letáku černocha? Viete, že tým naštvete množstvo ľudí, ktorí tých darmožrútov a parazitov nemôžu ani cítiť a boja sa ich. Takouto reklamou odradíte veľa vlastencov – zákazníkov!“

Objavili sa aj takí, čo sa pod svoj príspevok podpísali ako „bývalí verní zákazníci“.

Hovorkyňa Lidlu Zuzana Holá pre portál iDnes potvrdila, že s prejavmi rasizmu na Facebooku sa spoločnosť už stretla: „Avšak nikdy nie v takej miere ako teraz.“ Holá dodala, že reťazec s reakciami kritizujúcich občanov na sociálnej sieti rozhodne nesúhlasí.

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Sme závislí len od vás! Predplaťte si nás

Dnes na DenníkN.sk

Najčítanejšie

| |

Už viac ako 96141 z vás dostáva správy e-mailom