Nový N magazín: Príbehy nádeje Ľudmily Kolesárovej už v predaji, pre členov Klubu N je zadarmo.

štvrtok

Päť Dankových výrokov o RegioJete, ktoré nesedia

Predseda Národnej rady a SNS tvrdí, že iné štáty by nenechali súkromníkovi také široké pole pôsobnosti ako Slovensko. Stačí sa pozrieť do Česka, kde súkromníci vo veľkom jazdia na dôležitej trati Praha – Ostrava.

Andrejovi Dankovi ide lepšie vypravovanie vlakov než analyzovanie železničného trhu. Foto – Facebook A. Danka

Predseda SNS Andrej Danko je v novom roku aktívny na Facebooku. Okrem fotografií z lyžovačky sa cez svoj profil verejne vyjadruje k „afére“ RegioJet.

Český súkromný dopravca v utorok nečakane oznámil, že na konci januára odíde z najdôležitejšej slovenskej trate Bratislava – Košice. Za vinníkov označil Ficove stopercentné zľavy a Andreja Danka.

„Na Slovensku, bohužiaľ, čelíme oficiálnej snahe niektorých politických predstaviteľov – hlavne predsedu parlamentu Andreja Danka – vytlačiť RegioJet zo Slovenska,“ povedal majiteľ RegioJetu Radim Jančura.

Danko na to prvýkrát reagoval už v utorok večer. Na Facebooku napísal, že „žltý prepravca odhalil svoj pôvodný zámer. Nešlo mu o ľudí, ale len o firemný zisk“.

Za tento status sa mu vysmiali viacerí diskutéri, pretože dosahovanie firemného zisku bolo odjakživa hlavným motorom súkromného podnikania.

andrej-danko-predseda-nr-sr-2

Vo štvrtok sa pripomenul znovu. Tentokrát zverejnil obsiahlejšie stanovisko, v ktorom vysvetľuje svoj postoj. „RegioJet na Slovensku nekončí, klame verejnosť, ide mu o štátne dotácie,“ znie titulok.

V skutočnosti je to Danko, kto píše viaceré nepravdy.

1. Nikoho sme nevyháňali

„My sme RegioJetu na Slovensku nezakázali podnikať a ani sme ho nevyzvali na to, aby opustil krajinu.“

Danko tvrdí, že nikoho zo Slovenska nevyháňa, majiteľ RegioJetu zase pred novinármi hovorí, že sa kvôli Dankovi na Slovensku cíti ako nepriateľ štátu. Ako to naozaj je?

Štyri dni pred voľbami v debate Hospodárskych novín predseda SNS povedal: „Neznášam tie žlté vlaky a autobusy. Radšej mám tie naše. Žlté vlaky a autobusy musia ísť preč.“

Podobne sa pripomenul aj v decembri v televíznej relácii O päť minút dvanásť. „Ja si neviem predstaviť, že by rakúske dráhy pustili súkromníka takým spôsobom, ako sme my to pustili na Slovensku,“ vysvetľoval.

Doteraz sa žiadny vysoko postavený politik, vrátane Roberta Fica, ktorého Jančura označuje za „politického korupčníka“, do RegioJetu takto otvorene nepúšťal.

Foto N - Tomáš Benedikovič
Radim Jančura tvrdí, že sa kvôli Dankovi cíti ako nepriateľ štátu. Foto N – Tomáš Benedikovič

Dankova SNS má svojho štátneho tajomníka aj na ministerstve dopravy, ktoré môže ovplyvňovať podnikanie RegioJetu na Slovensku. Ministerstvo zodpovedá za fungovanie štátnej Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK), priameho konkurenta RegioJetu.

V decembri obnovila prevádzku vlakov InterCity, čo Jančura označil za posledný impulz na to, aby oznámil koniec.

2. RegioJet si užíval monopol

„Rozhodnutím stiahnuť štátne IC vlaky z tejto trasy, ktoré prišlo v minulosti, dostal súkromník k dispozícii absolútny monopol.“

Vlaňajším zrušením IC vlakov na trati do Košíc získal RegioJet skutočne monopol, ako hovorí Danko, ale len v kategórii vlakov InterCity. To sú expresné

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Sme závislí len od vás! Predplaťte si nás

Dnes na DenníkN.sk

Prémiový článok e-mailom
raz týždenne zadarmo!

Najčítanejšie

| |

Už viac ako 71910 z vás dostáva správy e-mailom