nedeľa

On a ona plus vesmír

Láska kvitne všade, aj v ľudoprázdnom vesmíre, ukazujú hollywoodski Pasažieri.

Jennifer Lawrence a Chris Pratt. Foto – outnow.ch

Romantické sci-fi je trend súčasného Hollywoodu. Asi preto, aby mohli muži zobrať na filmy aj priateľky, či – nech nie sme sexistickí – aby mohli v počítačoch zdatné ženy vziať do kina citlivejších partnerov, je tu celá vlna snímok, ktorá spája budúcnosť a technológie s láskou.

Nie že by sa predtým nikto vo vesmíre nezaľúbil, bolo to však vedľajšie. Hlavné bolo spasiť svet.

Pasažieri spadajú do vlny „chytrých sci-fi“, teda filmov, ktoré vzorec prekvapivo prevracajú a idú späť k zlatým časom tohto žánru v polovici minulého storočia. Na pozadí špekulácií o vede a budúcnosti chcú študovať ľudské city.

Indie-hity ako Ex-Machina a Ona si kladú otázku, čo sa stane, ak sa človek zamiluje do umelej bytosti. Ľudstvo v snímke Prvý kontakt musí čeliť mimozemskej návšteve, podstatné je však iskrenie medzi jednou výskumníčkou a jej mužským kolegom.

O filme Interstellar sa dá povedať, že v ňom šíry päťrozmerný vesmír existuje najmä preto, aby mohli scenáristi zaľúbencov srdcervúco odlúčiť v priestore a čase a potom ich nechať zvítať v dojímavom finále. Podobne aj drámy o prežití v nehostinnom kozme (Gravitácia, Marťan) obsahujú popri vede veľa silných emócií a ženské hrdinky.

Na Pasažierov, film s Chrisom Prattom a Jennifer Lawrence, sedí názor z internetu, že „keď si odmyslíte vesmír, zostane vám Titanic bez potopy“. Pre hollywoodsku snímku Nóra Mortena Tylduma (Lovci hláv, Kód Enigmy) je to pritom pochvala, nie kritika.

Luxusná samota

Najväčším biznisom budúcnosti je osídľovanie planét. Kolonizovať jeden zo svetov v ďalekom vesmíre mieri aj let korporácie Domovina. Päťtisíc kolonistov aj posádka sa nachádzajú

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Sme závislí len od vás! Predplaťte si nás

Dnes na DenníkN.sk

Prémiový článok e-mailom
raz týždenne zadarmo!

Najčítanejšie

| |

Už viac ako 82831 z vás dostáva správy e-mailom