nedeľa

Nikdy sa mi nepodarilo dostať černocha do reklamy

U nás v Lidli na Peknej ceste som minulý rok videl jednu černošku.

Autor je grafický dizajnér

Konečne černoch vo vizuáli! Hurá. Celkom závidím nemeckým grafikom.

Keď som bol pred asi pätnástimi rokmi reklamný nováčik, hneď ma pri kontrole návrhov niektorý z majiteľov agentúry upozornil, že černochov nemám dávať do vizuálu. Ja som najprv chabo argumentoval, že Colors of Benetton majú úžasné reklamy so všetkými rasami a ľuďom sa to páči. Ale dostal som jasnú informáciu, že černosi nie sú naša cieľovka.

Tá je stopercentne biela, má stredoškolské a vysokoškolské vzdelanie a je to v tomto prípade prioritne dospelá žena. A tá sa nebude vedieť identifikovať s naším produktom. Máme na to marketingové prieskumy. Ešte som sa pokúsil to zachrániť obhajobou černochovej krásy a peknej fotky. Nepomohlo, lebo toto nebudeme prezentovať klientovi, ktorý nás s tým aj tak niekam pošle.

V ten deň som dostal aj dôležitú radu, ako sa vo fotobanke vo vyhľadávači napíše do filtra Black ethnicity – Not included, aby mi to ukázalo iba fotky s bielymi. Musel som odfiltrovať aj

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Sme závislí len od vás! Predplaťte si nás

Dnes na DenníkN.sk

Najčítanejšie

| |