Nikdy sa mi nepodarilo dostať černocha do reklamy

U nás v Lidli na Peknej ceste som minulý rok videl jednu černošku.

Prosím, potvrďte, ak chcete dostávať čerstvý newsfilter na e-mail.

Zadaním e-mailu súhlasíte s podmienkami.

Autor je grafický dizajnér

Konečne černoch vo vizuáli! Hurá. Celkom závidím nemeckým grafikom.

Keď som bol pred asi pätnástimi rokmi reklamný nováčik, hneď ma pri kontrole návrhov niektorý z majiteľov agentúry upozornil, že černochov nemám dávať do vizuálu. Ja som najprv chabo argumentoval, že Colors of Benetton majú úžasné reklamy so všetkými rasami a ľuďom sa to páči. Ale dostal som jasnú informáciu, že černosi nie sú naša cieľovka.

Tá je stopercentne biela, má stredoškolské a vysokoškolské vzdelanie a je to v tomto prípade prioritne dospelá žena. A tá sa nebude vedieť identifikovať s naším produktom. Máme na to marketingové prieskumy. Ešte som sa pokúsil to zachrániť obhajobou černochovej krásy a peknej fotky. Nepomohlo, lebo toto nebudeme prezentovať klientovi, ktorý nás s tým aj tak niekam pošle.

V ten deň som dostal aj dôležitú radu, ako sa vo fotobanke vo vyhľadávači napíše do filtra Black ethnicity – Not included, aby mi to ukázalo iba fotky s bielymi. Musel som odfiltrovať aj

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Pridajte sa k predplatiteľom

Dnes na DenníkN.sk

Najčítanejšie

| |