Denník N

Trumpovi fanúšikovia bojkotujú Budweiser, jeho reklama ukazuje príbeh zakladateľa – imigranta

Reklamu odvysielali počas Super Bowlu – jednej z najsledovanejších udalostí televíznej sezóny.

Po nedeľňajšom Super Bowle zrejme nebude v Bielom dome patriť pivo Budweiser medzi najobľúbenejšie nápoje.

Americký výrobca populárneho piva pobúril fanúšikov Donalda Trumpa reklamou s migrantskou tematikou.

Ukazuje príbeh Adolphusa Buscha, ktorý v roku 1857 cestuje z Nemecka do Ameriky v podpalubí lode. Reklama sa volá „Stvorený zložitou cestou“.

Keď sa Busch dostane na pevninu, od ľudí počúva: „Nechceme ťa tu, choď späť domov.“

Prichádza do St. Louis, v ktorom sa stretáva s Eberhardom Anehuserom. Spolu založia Anheuser-Busch, spoločnosť, ktorá dodnes vyrába známe pivo Budweiser.

https://twitter.com/SupportDonald/status/826887860393357312

30 sekúnd za 4,5 milióna

Reklamu natáčali posledný rok, no vydali ju len deň po tom, ako Trump zakázal vstup do USA ľuďom zo siedmich moslimských krajín. Pár hodín po Super Bowle mala na YouTube viac ako 20 miliónov pozretí.

To sa nepáči priaznivcom amerického prezidenta, ktorí začali s bojkotom tohto nápoja na sociálnych sieťach prostredníctvom hashtagu #BoycottBudweiser.

Super Bowl, čo je finále play-off NFL v americkom futbale, patrí medzi najsledovanejšie televízne udalosti sezóny, pravidelne má viac ako sto miliónov divákov.

Niektorí sledujú futbal len pre reklamy, tie majú dokonca aj vlastnú stránku na Wikipedii.

Práve Super Bowl je ideálna príležitosť na prezentáciu firiem, čo sa odráža aj na cene, ktorú zaplatia za 30 sekúnd – 4,5 milióna dolárov.

Výber najlepších tohtoročných reklám nájdete tu.

Tento tweet upozorňuje, že Budweiser aj tak vlastnia Belgičania, nie Američania.

https://twitter.com/CTSKIDOO/status/826842583653548032

Išiel si za americkým snom

Viceprezident Anehuser-Busch Ricardo Marques tvrdí, že reklama znázorňuje začiatok cesty Budweisera.

„Aj keď je zasadená do 19. storočia, veríme, že je to príbeh, ktorý môže rezonovať aj u súčasnej generácie podnikateľov. U tých, ktorí sa pokúšajú o dosiahnutie svojho cieľa.“

Viceprezident marketingu Marcel Marcondes pre Washington Post povedal, že reklama vznikla na zvýraznenie ambície ich zakladateľa.

„A jeho neúprosnej cesty za americkým snom. Toto je príbeh o našom dedičstve a nekompromisnej oddanosti, ktorá sa prenáša aj do výroby nášho piva. Je to idea, ktorú sme rozvíjali spolu s našou kreatívnou agentúrou skoro rok.“

Máte pripomienku alebo ste našli chybu? Prosíme, napíšte na [email protected].

Svet

Teraz najčítanejšie