Denník N

Banka ukazovala viac peňazí na účtoch, aktualizovala systém

Foto - sxc.hu
Foto – sxc.hu

Niektorým klientom mBank sa po aktualizovaní systému internetbankingu dočasne ukazoval vyšší zostatok na sumárnej stránke účtov.

Vyššiu sumu, než reálne mala, uvidela počas tohto týždňa vo svojom internetbankingu Bratislavčanka, ktorá má bežný účet aj sporenie v mBank. V kolónke Disponibilný zostatok sa jej objavilo viac peňazí, ako na mSporení má. „Ako keby bola suma zarátaná dvakrát,“ sťažovala sa.

Keďže ju to prekvapilo a netušila, či došlo k omylu, alebo jej banka priznala výhody, o ktorých nevie, pýtala sa, o čo ide. Povedali jej, že evidujú niekoľko klientov, ktorým sa suma na sporení započítala duplicitne. Ubezpečili ju, že k oprave dôjde v čo najkratšom čase.

Aktualizovali systém

Hovorca mBank Tomáš Palovský pre Denník N potvrdil, že celkový zostatok na novej sumárnej stránke účtov sa niektorým klientom dočasne nesprávne ukazoval po aktualizovaní internetového bankovníctva. „Chybný údaj v jednej časti systému bol spôsobený dvojnásobným súčtom zostatku na sporiacom produkte, ktorý bol uvedený v časti Účty, ale aj v časti Termínované vklady,“ dodal.

Táto chyba sa pritom vyskytla nielen na Slovensku, ale aj v Česku, keďže mBank má spoločnú IT platformu pre obe krajiny. Na tamojšom facebooku banky na ňu jeden z klientov upozornil: „Všimnite si, ako je na nás mBank dobrá, teraz nám započítava mSporenie ešte raz ako Termínovaný vklad a dokonca o tú sumu navyšuje celkový majetok a dostupné prostriedky,“ napísal na sociálnu sieť Miroslav Jaroš.

Nesprávny zostatok na účte videli podľa mBank len klienti, ktorí majú určitú kombináciu produktov v tejto banke. Palovský potvrdil, že sa problém týkal niekoľkých desiatok tisíc zákazníkov.

Na Slovensku má mBank 228 000 klientov.

Dostali včas informácie?

Banka tvrdí, že o tejto situácii klientov promptne informovala viacerými kanálmi – od sociálnych sietí až po komunikáciu internetbankingu. Klientka, ktorá upozornila na problém, však uviedla, že správu cez internetbanking dostala až po tom, ako si už s bankou vymenila niekoľko mailov, v ktorých upozorňovala na chybné zobrazovanie stavu na účte.

Na facebooku českej aj slovenskej pobočky banky je vidno len informáciu o obmedzení limitov pre platbu kartami cez internet pre niektorých klientov, ktoré súvisí s aktualizáciou systému, nie priamo o chybnom zobrazovaní stavu na účte.

Mohlo ich to zaviesť?

Maroš Ovčarik z portálu FinančnýKompas si myslí, že takéto chyby sa stávajú bankám ojedinele. Problémy pri aktualizácii internetbankigu s chybným zobrazovaním stavu na účte ho skôr prekvapili, pretože bankové systémy majú niekoľko úrovní kontroly.

No myslí si, že ak klienti nie sú včas a dostatočne informovaní o tom, prečo sa im objavia na konte vyššie sumy, ako na nich majú, môžu byť zaskočení. Preto si myslí, že v prípade takejto poruchy by banka mala použiť všetky možnosti informovania klientov vrátane mobilov a mailov.

Prirovnal to k situácii, ako keby banka klientom ukazovala ako disponibilný zostatok na účte aj peniaze v rámci povoleného prečerpania a klienti by o tom nevedeli. „Nie je nič horšie, ako keď je klient zavedený o svojich peniazoch,“ dodal Ovčarik.

Na nedostatok včasných informácií, ktoré sa týkali aktualizácie systému, sa sťažovali na facebooku aj klienti mBank v Česku. Jeden z nich naznačil, že nemôže veriť banke, ktorá nedokáže správne spočítať celkový zostatok jeho peňazí v internetbankingu.

Máte pripomienku alebo ste našli chybu? Prosíme, napíšte na pripomienky@dennikn.sk.

Dnes na dennike.sk

Ekonomika

Teraz najčítanejšie