Denník N

Väčšina fanúšikov Slovana má vysokoškolské vzdelanie. Odchod z KHL chcú dve percentá (prieskum)

Fanúšikovia Slovana Bratislava. Foto – tasr
Fanúšikovia Slovana Bratislava. Foto – tasr

Na tribúnach sa postupne zvyšuje počet žien, 37 percent majiteľov jednorazových vstupeniek býva mimo Bratislavského kraja.

Len 2,5 percenta majiteľov permanentiek hokejového Slovana odporúča klubu návrat do najvyššej slovenskej súťaže Tipsport Ligy. Naopak, za zotrvanie v KHL je viac ako 86,7 percenta fanúšikov.

Vyplýva to z reprezentatívneho prieskumu, ktorý si na vzorke 2282 návštevníkov domácich zápasov dal vypracovať klub v agentúre AKO. Ide o štvrtý marketingový výskum, klub ho spravil už aj v rokoch 2013, 2014 a 2016.

V ankete sa 715 majiteľov permanentiek a 1567 ľudí, ktorí si zakúpili jednorazovú vstupenku, pýtali 39 otázok, výskum realizovali metódou CAWI (direct-online survey).

„Prieskum sa týkal tém, ako je frekvencia návštevy zápasov, zdroje informácií o klube, obľúbenosť hráčov, hodnotenie sprievodných a mimozápasových aktivít, služieb na štadióne, divácky servis, záujem o klubové suveníry a klubovú cashback kartu, spokojnosť s nákupom vstupeniek cez Ticketportal, ap.,“ povedal podľa hcslovan.sk zástupca agentúry AKO Václav Hřích.

Z prieskumu vyplýva, že pre 81 percent fanúšikov Slovana je dôležitá kvalitná liga s veľkým počtom dobrých zápasov. Slabšiu ligu s reálnou šancou na titul by prijalo päť až osem percent respondentov.

Tri štvrtiny majiteľov permanentiek podporujú názor, aby Slovan v budúcnosti vytvoril mužstvo, ktoré by popri KHL zároveň účinkovalo v Tipsport Lige.

88 percent majiteľov permanentiek sú muži vo veku 25 až 54 rokov s vysokoškolským vzdelaním (59,3 percenta) pracujúci ako podnikatelia, živnostníci alebo zamestnanci s duševnou prácou.

Čistý mesačný príjem domácnosti nad 1600 eur uvádza 43,5 percenta majiteľov permanentiek.

Medzi fanúšikmi, ktorí si zakupujú jednorazové vstupenky, sa nachádza viac žien ako medzi majiteľmi permanentiek. Žien medzi „vstupenkármi“ je 23 percent a každoročne ich pribúda.

Medziročne stúpa (+3,8 percenta) počet rodičov navštevujúcich zápasy s deťmi, pri „vstupenkároch“ tvoria 25,7 percenta.

Na jednorazové vstupenky chodí na zápasy Slovana 37 percent fanúšikov mimo Bratislavského kraja.

Podľa prieskumu je najobľúbenejším hráčom suverénne brankár Barry Brust, na druhom mieste je Jonathan Cheechoo, o tretie miesto sa delia Michal Sersen a Žiga Jeglič.

Slovan je posledných päť sezón účastníkom KHL, dvakrát sa mu podarilo postúpiť do play off, no ani raz sa neprebojoval do druhého kola.

Klub každoročne bojuje s meškajúcimi výplatami pre hráčov, najväčšie problémy boli v uplynulej sezóne.

Slovan po dvadsiatich rokoch prepustil generálneho manažéra Maroša Krajčiho, meno jeho nástupcu zatiaľ nie je známe.

Teraz najčítanejšie