Denník N

Kandidát na šéfa RTVS Ruttkay robil kampaň Smeru v posledných eurovoľbách

Smer predstavuje svoju kampaň do posledných eurovolieb. Foto – Tasr
Smer predstavuje svoju kampaň do posledných eurovolieb. Foto – Tasr

RTVS by mala byť nezávislá inštitúcia, Michal Ruttkay hovorí, že kampaň pre Smer bola len obchodná zákazka.

V Európe volíme úspešné Slovensko. Sme za Európu ľudí, nie bánk, za Európu sociálnej spravodlivosti a nie podvodov, Európu demokratickú, nie byrokratickú. To boli hlavné slogany Smeru v posledných voľbách do europarlamentu, ktoré sa uskutočnili v máji 2014. Kampaň strane robil Michal Ruttkay, ktorý teraz kandiduje za šéfa RTVS. Denníku N to potvrdili europoslanci, aj Ruttkay. Doteraz o tom verejne nehovorili.

‚Bola to zákazka, ktorá bola zadaná v nejakom termíne, skončila nejakým termínom, to je všetko. Tak ako zákazky pre SDKÚ alebo iné strany, je to normálna profesionálna záležitosť,“ povedal bývalý riaditeľ reklamnej agentúry Creo/Young & Rubicam Ruttkay.

Smer bol najsilnejšou stranou posledných eurovolieb, ktoré na Slovensku sprevádza nízka volebná účasť (13 percent, najmenej v celej EÚ). Z trinástich mandátov určených pre Slovensko získal Smer štyri, dva patrili KDH, ostatné strany získali po jednom poslancovi.

Michal Ruttkay hovorí, že kampane robil aj pre iné strany – pre SDKÚ komunálne kampane, pracoval aj pre KDH a po roku 1989 pre Alexandra Dubčeka, v Česku zasa pre primátora Brna. „Sú to všetko ukončené zákazky, odrobené, spravené, úspešné alebo neúspešné.“

Michal Ruttkay ako šéf agentúry Creo/Young & Rubicam predstavuje kampaň na zmenu koruny na euro. Foto – TASR

Podľa štatútu RTVS by mali rozhlas a televízia poskytovať „nestranné, overené, neskreslené, aktuálne, zrozumiteľné a vo svojom celku vyvážené a pluralitné informácie o dianí v Slovenskej republike“.

Ruttkay hovorí, že zákazka pre Smer ho nijak nediskvalifikuje. „Nie som spriaznený so Smerom, tak ako nie som spriaznený s jogurtom, ktorý robíme. Napriek tomu, že ho rád používam. Zákazka vždy nejakým spôsobom končí.“

Na Ruttkayovu kampaň si spomína aj Monika Flašíková-Beňová, ktorá kandidovala ako dvojka na kandidátke Smeru. Myslí si, že Ruttkay by nebol dobrým riaditeľom RTVS. „Nemá dostatočnú víziu a je typ, čo chce byť servilne kamarát so všetkými, čo majú aktuálne moc. Nie je to človek, ktorý naozaj povie, čo si myslí,“ hovorí europoslankyňa. „Chápem, že na Slovensku je tým pádom súčasťou priemernej populácie, ale takýto mám názor. A to sa poznáme roky a tykáme si.“

Ruttkay tieto slová nechcel komentovať. „Mám pocit, že rodina Flašíkovcov si ma zobrala v poslednom čase na mušku.“

Za šéfa RTVS kandiduje aj bývalý manžel Flašíkovej-Beňovej Fedor Flašík, ktorý kedysi robil kampane nielen pre Smer, ale aj pre HZDS. Podľa europoslankyne by bol on najlepší riaditeľ RTVS.

„Po všetkom, čím si prešiel za ostatné roky, je najobjektívnejší. Má nadhľad, ktorý ostatným chýba, a je mu jedno, či ho majú politici radi. Nech sa netvária Ťapáková, Mika a už vôbec nie Ruttkay, že sú morálnejší alebo lepší ako Fedor,“ povedala Flašíková-Beňová.

Ruttkayova agentúra získavala za vlád Smeru štátne zákazky. Robila kampaň pri prechode z koruny na euro, keď bol ministrom financií Ján Počiatek, neskôr nakupovala priestor pre úrad vlády a ministerstvá pri eurofondových zákazkách. Ruttkay robil mediálneho poradcu aj Rudolfovi Schusterovi.

Ďalšími vážnymi kandidátmi sú okrem terajšieho riaditeľa Václava Miku aj Zuzana Ťapáková, ktorá doteraz robila mediálnu poradkyňu na ministerstve zahraničných vecí. Bývalá zamestnankyňa ministerstva Zuzana Hlávková napísala, že jej minister zahraničných vecí Miroslav Lajčák kedysi povedal, že Ťapákovú poslal Robert Fico.

Kandiduje aj terajší šéf TASR Jaroslav Rezník. Tlačová agentúra dávala pred poslednými parlamentnými voľbami aj po nich neprimerane veľa priestoru predsedovi SNS Andrejovi Dankovi. V stredu sa za kandidáta prihlásil aj Richard Dírer, ktorý pracoval aj v RTVS, TA3 a pre viaceré štátne inštitúcie.

 

RTVS za Rezníka

Slovensko

Teraz najčítanejšie