Denník N

Reklamnú kampaň roka malo vlani O2, uctilo si ňou 17. november

V Bratislave sa odovzdávali ceny Zlatý klinec za najlepšiu reklamu. Do popredia sa dostali kampane s presahom k spoločenskej zodpovednosti.

Najlepšou reklamnou kampaňou roka 2016 je kampaň mobilného operátora O2, ktorou si uctil pád komunistického režimu a začiatok Nežnej revolúcie 17. novembra 1989. Rozhodla o tom porota kreatívnej súťaže Zlatý klinec, ktorú organizuje Klub reklamných agentúr Slovenska.

Operátor sa rozhodol pripomenúť najmä mladým ľuďom, aký sviatok 17. novembra slávime. V kampani o sebe hovoril ako o spoločnosti, ktorá bojuje za férovosť a slobodu v biznise aj spoločnosti. V rámci kampane O2, ktorú pripravila agentúra TRIAD Advertising, napríklad posielalo esemesky ľuďom, ktorí prekročili slovenské hranice.

Neobsahovali však klasické údaje o telefónnych číslach na slovenské veľvyslanectvá, ale pripomienku, že pred 17. novembrom podobné cesty do cudziny neboli možné.

Vizitka kampane O2

 

Spoločenský rozmer mala aj druhá najúspešnejšia reklamná kampaň minulého roka, ktorá získala ocenenie Bronzový klinec; stojí za ňou Made by Vaculik. Tatra banka si v nej uctila prácu slovenského jazykovedca Ľubora Králika, ktorý je autorom prvého etymologického slovníka slovenského jazyka.

Banka Králikovmu slovníku venovala špeciálnu edíciu svojej platobnej karty. V reklamných spotoch či na bilbordoch zase vysvetľovala pôvod názvov reklamných nosičov, na ktorých kartu propagovala.

Kampaň Tatra banky venovaná slovníku

 

V kategórii televíznych reklám získali Zlatý klinec hneď tri reklamy. Prvou bola reklama Komunálnej poisťovne s názvom Veľké haló od MUW Saatchi & Saatchi, ktorá má aj na YouTube takmer 300-tisíc prehraní.

Zlatý klinec pre Komunálnu poisťovňu

 

Zlatý klinec získala aj civilne nakrútená televízna reklama Telekomu od MUW Saatchi & Saatchi, ktorá propaguje inteligentnú domácnosť ovládanú cez mobil.

Zlatý klinec pre Telekom

 

Tretí Zlatý klinec v kategórii televíznych reklám si odniesla slovenská agentúra Zaraguza za reklamu na energetický nápoj Semtex, do ktorej obsadila pornoherca Roberta Rosenberga.

Zlatý klinec pre Semtex

 

V kategórii televíznych reklám boli udelené aj tri Strieborné klince. Jeden z nich získala agentúra Made by Vaculik za svoju reklamu na Kofolu, ktorú nazvali Dcéra. Vysielala sa nielen na Slovensku, ale aj v Česku.

Strieborný klinec pre Kofolu

 

Tá istá agentúra, teda Made by Vaculik, stojí aj za reklamou na Dobrého anjela s názvom Šatky.

Strieborný klinec pre Dobrého anjela

 

Strieborný klinec v kategórii televíznych reklám získala ešte agentúra Wiktor Leo Burnett za video pre Zlatý Bažant o sladovni v Hurbanove.

Strieborný klinec pre Zlatý Bažant

 

V kategórii reklamy v tlači a plagátov si Zlatý klinec odniesla práca MUW Saatchi & Saatchi pre Nadáciu otvorenej spoločnosti, ktorá má opäť spoločenský presah. Pripomína tragédiu slovenských Židov počas druhej svetovej vojny, ale je aktuálna vzhľadom na paralelu so súčasnosťou.

Print pre Nadáciu otvorenej spoločnosti.

V kategórii rozhlasových reklám zase uspeli Nočné rádiobudíčky pre poisťovňu Kooperativa od agentúry MUW Saatchi & Saatchi. Získali Zlatý klinec.

Kampaň Nočné rádiobudíčky

 

Kompletné výsledky Zlatého klinca nájdete TU.

Máte pripomienku alebo ste našli chybu? Prosíme, napíšte na [email protected].

Slovensko

Teraz najčítanejšie