Developer sľubuje komfortnú náhradnú autobusovú stanicu a kyvadlovú dopravu do centra
Okolo staveniska bratislavskej autobusovej stanice budú premávať autobusy namiesto trolejbusov. Dočasná stanica do dokončenia projektu bude vybavená krytými nástupišťami, čakárňou, úschovňou či stánkami.
Zrejme už od konca tohto leta sa Bratislavčania môžu pripravovať na výrazné zmeny v doprave. V Bratislave bude náhradná autobusová stanica a na mieste tej pôvodnej bude veľké stavenisko.
Cestujúci, ktorí dnes jazdia do práce mestskou dopravou popri autobusovej stanici, vystúpia pri križovatke Svätoplukovej a Mlynských nív. Tam presadnú do kyvadlovej dopravy a odvezú sa autobusom hlbšie do centra na konečnú Rajská.
Takto si developer HB Reavis predstavuje riešenie dopravy pri viac ako ročnom uzavretí ulice Mlynské nivy počas výstavby novej autobusovej stanice, pri ktorej vykopú podzemný kruhový objazd.
14 alebo 36 mesiacov
Obchádzkové trasy chcú navrhnúť až v trojkilometrovej kružnici, aby čo najviac odbremenili dopravu. Chodcov práce výraznejšie neobmedzia.
Zatiaľ sú to iba predbežné plány. HB Reavis chce cestu rozkopať úplne, a teda na kratšie, na 14 mesiacov. Mesto sa možno prikloní k tomu, aby ulicu neuzavreli úplne, a práce by tak trvali asi tri roky.
Ani koniec leta nie je ešte definitívny termín, developerovi stále chýbajú povolenia na vytvorenie náhradnej autobusovej stanice na Bottovej ulici v Centre Bottova, čo je priestor cez cestu oproti dnešnej stanici.
S výstavbou stanice chcel developer začať už skôr, ale podľa TASR ho zastihli komplikácie v povoľovacom procese v rámci stavby dočasnej stanice na Bottovej ulici. „Veríme, že sa nám podarí ku koncu leta dať dočasnú stanicu do prevádzky a urobíme všetko pre to, aby sme v tomto termíne mohli začať aj s výstavbou novej autobusovej stanice, ktorá má byť ukončená v roku 2020,“ povedala hovorkyňa developera Martina Jamrichová.
Termín na presťahovanie sa už od apríla posúval. Kým stanica a autobusy nebudú presťahované, práce sa začať nemôžu.
Stanica na Bottovej bude plne vybavená
Cestujúci budú z dočasnej stanice jazdiť najmenej do roku 2020, keď HB Reavis predpokladá dokončenie stanice Nivy. Náhradná stanica má byť podľa developera pre cestujúcich komfortnejšia ako súčasná stavba z osemdesiatych rokov minulého storočia, v budove bude čakáreň, úschovňa batožiny či stánky. Zastrešené nástupištia budú na rovnako veľkej ploche ako doteraz.
HB Reavis by chcel k projektu stanice vybudovať aj lanovku, ktorá by viedla z Petržalky od Ekonomickej univerzity. Tento projekt je však zatiaľ nejasný.
Developer predstavil projekt lanovky a zároveň oznámil, že od štátu žiada udelenie štatútu významnej investície. To by znamenalo, že by povolenia získal rýchlejšie a jednoduchšie a stavba by bola o niečo lacnejšia. Vláda o tom zatiaľ nerozhodla.
Máte pripomienku alebo ste našli chybu? Prosíme, napíšte na [email protected].