Denník N

Čo nosí Kiskovi najväčšiu popularitu na Facebooku (top 10 príspevkov)

Väčšina statusov súčasného prezidenta bola o politike, ale najúspešnejšie boli iné.

Ak by niektorý slovenský politik chcel napodobniť úspech Andreja Kisku, jeho Facebook by mu poradil, aby sa určite nesústredil len na politiku.

Celkovo vyše 180-tisíc fanúšikov získal Kiska totiž zjavne aj vďaka príspevkom, ktoré s politikou priamo nesúvisia. Od októbra 2012, keď Kiska oznámil kandidatúru, publikoval na svojej stránke 420-krát. Politike sa venoval v 239 prípadoch, čo tvorí 57 % všetkých statusov. Zvyšných 181 bolo nepolitických.

Kuriatka, Dunčo aj hokej

V príspevkoch, ktoré sa primárne netýkali politiky, Kiska propagoval najmä Dobrého anjela a charitu. Zo 181 nepolitických príspevkov malo charitatívny podtón 38, čo tvorí 21 % všetkých statusov. Okrem toho nechýbali povzbudenia našich športovcov, fotky rodiny a labradora Dunča, zážitky zo stretnutí s hasičmi, učiteľmi či študentmi. A praženica s kuriatkami.

Vládu a bývalého prezidenta kritizoval Kiska v 93 príspevkoch z 239, čo predstavuje 39 % politických príspevkov. O súdnictve bolo 21 príspevkov, o zdravotníctve 9.

Po voľbách menej

Pred voľbami aktualizoval Kiska svoj status dvakrát častejšie.

Kým v období od oznámenia kandidatúry po voľby mu v priemere trvalo jeden a pol dňa, kým pridal nový príspevok, v období od volieb po súčasnosť to bolo až tri a pol dňa.

Po volebnom víťazstve zverejnil len dva príspevky súvisiace s charitou, kým počas kampane ich bolo 37.

A teraz to najpodstatnejšie: len dva z desiatich najpopulárnejších statusov Andreja Kisku na Facebooku súvisia s politikou priamo.

Pozrite si desať príspevkov, ktoré zabodovali na Kiskovom Facebooku najviac:

 

10. MEDZINÁRODNÝ DEŇ ŽIEN (13 607 „páči sa mi to“)

Krátke video nemusí byť úspešné len preto, lebo v ňom Kiska poďakoval nežnejšiemu pohlaviu. Dobrým ťahom bolo i prostredie, v ktorom video vzniklo. Na rozdiel od Roberta Fica sa ženám neprihovára z miestnej športovej haly, ale z prostredia jarnej prírody – za jeho chrbtom sa týčia Tatry.

kiska

 

9. RAZANTNÉ KROKY (16 864 „páči sa mi to“)

Jeden z dvoch politických príspevkov v top desiatke najúspešnejších. Hoci prezident píše o previerkach sudcov, hromadné „lajkovanie“ mu priniesla najmä fotografia. Slováci zrejme stále nie sú zvyknutí na prezidenta, ktorý nakupuje v potravinách ako obyčajní ľudia.

Andrej Kiska nakupuje

 

8. GRAND SLAM – TEREZA (16 982 „páči sa mi to“)

Príspevky podporujúce šport a mladých ľudí majú u Kiskových voličov podporu, o čom svedčí ôsme aj piate miesto. Okrem hokejistov a tenistiek gratuloval i kanoistom Erikovi Vlčkovi a Jurajovi Tarrovi, vyjadroval sa k NHL a nechýbali fotografie z otvorenia študentského behu či futbalových zápasov.

Andrej Kiska a tenistka

 

7. MOJA PRVÁ NÁVŠTEVA (18 681 „páči sa mi to“)

Hoci po víťazstve vo voľbách pridal prezident len dva príspevky súvisiace s charitou, jeden z nich sa stal siedmym najobľúbenejším. A to aj napriek antikampani Roberta Fica, ktorá vychádzala i z Kiskovej činnosti v Dobrom anjelovi.

Andrej Kiska na onkológii

 

6. ĎAKUJEM MANŽELKE (19 285 „páči sa mi to“)

Aj v tomto prípade sa Kiska snaží priblížiť obyčajným ľuďom. Svoju manželku nepredstavuje ako prvú dámu, ale predovšetkým ako ženu a matku svojich detí. A hoci manželka hlavy štátu nezohráva na Slovensku takú dôležitú úlohu ako napríklad v USA, príspevok sa stal šiestym najobľúbenejším.

Andrej Kiska s manželkou

 

5. NAŠI SKVELÍ HOKEJISTI (19 911 „páči sa mi to“)

Slovákov nedokáže nič spojiť viac než hokej. Keby však prezident zdieľal fotku z majstrovstiev, asi by mu piate miesto nepriniesla. Telefonát kapitánovi mužstva však ľudia ocenili najmä preto, lebo Kiska osobne, neformálne zagratuloval mladým víťazom a motivoval i ostatných športovcov.

Andrej Kiska a hokejisti

 

4. PRVÉ DNI S DUNČÍKOM (21 016 „páči sa mi to“)

Aj amatéri na sociálnych sieťach vedia, že šteniatko a polosmutný pohľad do objektívu zaručia úspech a veľa „lajkov“.

Andrej Kiska a pes

 

3. SLUŠNOSŤ NESMIE PREHRAŤ (22 518 „páči sa mi to“)

Po diskusii Kiska vyhlásil, že chce poraziť Roberta Fica a „ukázať, že krajinu môže viesť a reprezentovať človek, ktorý sa neznižuje k urážaniu súperov a strašeniu vykonštruovanými nezmyslami“. Tretie miesto mu prinieslo najmä vhodné načasovanie – desať dní pred druhým kolom volieb, keď vrcholila Ficova „scientologická“ antikampaň. Spomedzi politických príspevkov najúspešnejší.

Andrej Kiska a prezidentská debata

 

2. VIANOCE (23 593 „páči sa mi to“)

Prekvapivo druhé najobľúbenejšie video je prezidentov vianočný vinš. Viditeľne lepší je najmä Kiskov prejav, za ktorý bol v kampani často kritizovaný.

Andrej Kiska a Vianoce

 

1. VÝZVA (39 679 „páči sa mi to“)

Najobľúbenejším a najviac zdieľaným bolo video, ktorým sa prezident zapojil do Ice Bucket Challenge. V priebehu dvoch mesiacov sa táto kampaň stala hitom internetu. Zapojili sa do nej tie najväčšie herecké, hudobné i športové hviezdy. Náš prezident neostal výnimkou a úspešnosti tohto príspevku pomohol zrejme i fakt, že dlhé roky pôsobil v oblasti charity.

Andrej Kiska Ice Bucket Challenge

 

 

Máte pripomienku alebo ste našli chybu? Prosíme, napíšte na [email protected].

Slovensko

Teraz najčítanejšie